سه شنبه 22 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان تهران: صدور کيفر خواست برای ۱۵ جاسوس آمريکا و اسرائيل، فارس

خبرگزاری فارس: دادستان تهران درباره سرنوشت ۱۵ جاسوسی که برای آمريکا و اسرائيل فعاليت می‌کردند، گفت: برای ۱۵ نفر از اين افراد قرار مجرميت صادر شده و کيفر خواست نيز از سوی نماينده دادستان در اين پرونده صادر شده است.

به گزارش خبرنگار قضايی فارس؛ عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران صبح امروز در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرست دادسرای ناحيه ۴ تهران در جمع خبرنگاران با اعلام اين مطلب افزود: همگان می‌دانند اطلاع‌رسانی در رابطه با پرونده فساد مالی اخير به عهده سخنگوی قوه قضائيه است ولی به زودی خبرهای خوشی در راستای رسيدگی به اين پرونده به اطلاع مردم خواهد رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جعفری‌دولت‌آبادی تصريح کرد: برای تعدادی از متهمان اين پرونده از سوی بازپرسان پرونده قرار مجرميت صادر شده که به زودی پس از تاييد اين قرار برای متهمان کيفرخواست صادر خواهد شد.

وی همچنين در رابطه با پرونده علی خليلی طلبه ناهی از منکری که در شرق تهران مضروب شده بود گفت: پرونده اين فرد پس از قطعی شدن تحقيقات در روز ۲۰ آذر‌ماه با صدور کيفر خواست به دادگاه فرستاده خواهد شد.

عالی‌ترين مقام دادستانی تهران در رابطه با پرونده طلبه‌ای به نام فروزش که اين فرد نيز در شرق تهران از ناحيه چشم دچار صدمه شده بود گفت: پرونده اين فرد نيز در دادگاه مطرح شد و متهمان از جنبه فرار و به مصدوم‌کردن اين فرد به حبس و جزای نقدی محکوم شدند.

جعفری‌دولت‌آبادی همچنين در رابطه با پرونده موسوم به پرونده بيمه ايران که پيش از اين دادگاه از اين پرونده نقص گرفته بود و آن را به دادسرای تهران بازگردانده بود، گفت: با تلاش بازپرس اين پرونده هفته گذشته تحقيقات در رابطه با آن تکميل شد و برای تعداد زيادی از متهمان که پيش از اين پرونده‌شان ناقص بود قرار لازم صادر شد.

وی گفت: به زودی اين پرونده با صدور کيفر خواست به دادگاه می‌رود.

عالی‌ترين مقام قضايی دادستانی تهران در رابطه با پرونده موسوم به تخلف تعاونی مسکن اداره شرق تهران گفت: اين پرونده شاکيانی زيادی داشت ولی سرانجام هفته گذشته برای متهم اين پرونده قرار مجرميت صادر شد و به اميد خدا اين پرونده نيز تا پايان آذرماه با ۵ هزار شاکی به دادگاه فرستاده خواهد شد.

وی درباره سرنوشت ۱۵ جاسوسی که پيش از اين از سوی دادستانی تهران خبر دستگيری آنها منتشر شده بود گفت: برای ۱۵ نفر از اين افراد قرار مجرميت صادر شده و کيفر خواست نيز از سوی نماينده دادستان در اين پرونده صادر شده است.

وی گفت: اينها افرادی بودند که اقدام به جاسوسی برای کشورهای آمريکا و اسرائيل کرده بودند.

جعفری‌دولت‌آبادی در پاسخ به سؤال فارس درباره سرنوشت شکايت شهرداری از سفارت انگليس به واسطه آتش‌زدن بخشی از درختان باغ قلهک نيز گفت: اين پرونده به همراه شکايت در دادسرای تهران مفتوح است و در حال تحقيق از مجاری مربوطه هستيم.

وی گفت: در راستای اقدامات بين‌المللی دادستانی تهران نامه‌ای به دادستانی آلمان فرستاده شده در اين نامه درباره گروهکی به نام گروهک حاج‌احمدی که اقدامات مسلحانه‌ای بر عليه جمهوری اسلامی کرده بودند نيز توضيح خواسته شده است.

دادستان تهران در رابطه با اين موضوع که گفته شد در رابطه با پرونده ورود دانشجويان به سفارت انگليس شکايتی مطرح شده است گفت: پرونده‌ای در دادستان تهران مفتوح شده و اقدامات برای مشخص شدن تخلف دانشجويان در دست انجام است و عده‌ای را که پليس به عنوان متخلف معرفی کرده بود در حال تحقيقات هستند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در رابطه با پرونده دستگيری تعدادی از مسئولان استانداری تهران نيز گفت: تخلفات مربوط به استانداری در حال بررسی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016