سه شنبه 6 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسنی اژه‌ای: کشورهای غربی در تلاشند کشور را در انتخابات ملتهب کنند، ايلنا

اين کشور‌ها در تلاش هستند تا حتی با تشکيل اجتماعات کوچک کشور ايران را در دنيا ملتهب نشان دهند و وانمود کنند که مسائلی که در کشور‌های حوزه خاورميانه وجود دارد در ايران هم وجود دارد


ايلنا: دادستان کشور با اشاره به اينکه بر اساس سيستم اطلاعاتی ايران، شواهد بسياری وجود دارد که نشان می‌دهد کشورهای غربی در تلاشند تا در فضای نزديک به انتخابات کشور را ملتهب کنند، گفت: اين کشور‌ها در تلاش هستند تا حتی با تشکيل اجتماعات کوچک کشور ايران را در دنيا ملتهب نشان دهند و وانمود کنند که مسائلی که در کشور‌های حوزه خاورميانه وجود دارد در ايران هم وجود دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، غلامحسين محسنی اژه‌ای که در جلسه فصلی روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های کل کشور سخن می‌گفت، افزود: انتخابات يکی از جلوه‌های مردم سالاری دينی در جمهوری اسلامی ايران است و جمهوری اسلامی در طول عمر ۳۲ ساله خود با برگزاری انتخابات با صحت و سلامت کامل و رقابت مطلوب برگ زرينی را در کارنامه خود دارد.

وی تصريح کرد: انتخابات پرشکوه و با حضور گسترده مردم علاوه بر اينکه نماد مردم سالاری دينی است در جهت تامين امنيت ملی تاثير زيادی خواهد داشت و اميدواريم انتخابات آينده نيز همين معنا را داشته باشد.

دادستان کل کشور با اشاره به اينکه در شرايط کنونی، بيداری اسلامی الهام گرفته از نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفته و پرچم عدالت خواهی در گوشه و کنار جهان بر افراشته شده و کاخ مستکبرين به لرزه در آمده است، خاطر نشان کرد: در کنار بيداری اسلامی دشمن نيز بيکار ننشسته و به طور مشخص همه شياطين به خصوص آمريکا و صهيونيست برای ايجاد تنش در نظام جمهوری اسلامی و نظام ولايت فقيه به شدت در حال توطعه هستند.

محسنی اژه‌ای با تاکيد بر اينکه کشور‌های غربی در تلاش‌اند که از طريق پايگاه‌های الکترونيک و فضای سايبری اهداف خود را پيش ببرند، گفت: بر همين اساس رئيس قوه قضائيه تصميم گرفت امسال با دقت و مکانيزم بهتر به وظيفه‌ای که قانون بر عهده ما گذاشته عمل کنيم.

وی يکی از وظايف دادستانی کل کشور در انتخابات را پاسخ به استعلامات مراکز نظارتی، شورای نگهبان و هيئت‌های اجرايی دانست و گفت: در دادستانی کل کشور با مسئوليت آقای سراج اين تعامل ايجاد شده و در وقت قانونی تمامی اطلاعات و استعلامات پاسخ داده می‌شود.

محسنی اژه‌ای با تاکيد بر اينکه وظيفه بعدی قوه قضائيه رسيدگی خارج از نوبت به جرايم انتخاباتی است، تصريح کرد: روسای دادگستری‌ها و تمامی دادستان‌ها بايد نسبت به اين امر اقدام کنند چرا که هم دشمن برنامه‌ريزی کرده است و هم در سال‌های گذشته گله‌مندی‌هايی وجود داشت لذا در اين خصوص از قضات خوب، مجرب و آشنا به مسايل مجازی و غيرمجازی با ديد حکومتی استفاده خواهد شد.

دادستان کل کشور افزود: ديگر وظيفه قوه قضائيه پيشگيری از جرايم انتخاباتی است، بنابر اين در هر حوزه انتخابيه قوه قضائيه با هماهنگ شدن با وزارت کشور تمهيداتی را ايجاد می‌کند تا از وقوع جرايم جلوگيری کند.

وی گفت: امسال با تلاش معاونت اجتماعی و پيشگيری از جرايم و تشکيل جلساتی در همين زمينه اميدواريم بتوانيم در امر پيشگيری و رسيدگی به موقع و پاسخگويی به استعلامات به نتيجه مطلوب برسيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016