سه شنبه 6 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مديرعامل سازمان هدفمندی يارانه ها پس از درگيری در مجلس: از حق خود و نظام نمی گذرم، قضاوت رييس مجلس ناعادلانه بود، ايرنا

تهران – مديرعامل سازمان هدفمندی يارانه ها با تاکيد به اينکه ' حرکت غيراخلاقی و هتاکانه سيد حسين حسينی نماينده فريمان در مجلس شورای اسلامی را از طريق شورای نگهبان و دستگاه قضايی بطور جدی پيگيری می کنم'، گفت که ' قضاوت علی لاريجانی رييس مجلس در اين خصوص، غيرمنصفانه و غيرعادلانه بود'.

' بهروز مرادی' در گفت وگو با ايرنا درباره درگيری ايجاد شده بين يک نماينده مجلس با وی در جلسه علنی امروز(سه شنبه) مجلس با تاکيد به اينکه از ' حق خود و نظام نمی گذرم'، تصريح کرد: از بنده خواسته شد برای ارائه توضيحاتی در باره يک استفساريه در خصوص درآمدهای سازمان هدفمند سازی يارانه ها به عنوان نماينده دولت در مجلس حضور يابم و در باره روالی که در خصوص هدفمندی يارانه ها انجام شده است، توضيحاتی ارائه کنم.

وی افزود: در جلسه حضور پيدا کردم، پشت تريبون رفتم و توضيحاتی دادم حتی رييس مجلس يک يا دو سئوال در بين صحبت هايم از بنده پرسيد، زمانی که صحبت هايم تمام شد در صندلی های رديف اول کنار آقای ميرتاج الدينی نشستم، حدودا يک يا دو دقيقه نشسته بودم که آقايی آمد و بعدها متوجه شدم نماينده فريمان و فردی به نام آقای حسينی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مديرعامل سازمان هدفمندی يارانه ها اضافه کرد: ايشان مراجعه کردند و گفتند گزارش ، آمار و ارقام شما همه دروغ بود ، چرا دروغ می گوييد ، پاسخ دادم دليلی برای دروغ گفتن وجود ندارد، آمار و ارقام رسمی و مستند است و اين آمارو ارقام در خزانه و معاونت برنامه ريزی رياست جمهوری موجود است.

مرادی با بيان اينکه متذکر شدم ،' آنچه را که مجلس امروز می خواهد تحت عنوان دو فوريتی مطرح کند ،ما يک سال است اجرا کرده ايم' ، ادامه داد: ايشان بلافاصله در حالی که روی صندلی نشسته بودم يک کشيده به من زد ، سپس من بلند شدم و عکس العمل نشان دادم.

وی خاطرنشان کرد: در اين قصه کسانی ديگر بودند آقايی به نام اسدی با صدای بلند می گفت بياييد جمع شويم اين آقا را کتک بزنيم، اين مساله شائبه اينکه اين کار برنامه ريزی شده بود را افزايش می دهد.

مديرعامل سازمان هدفمندی يارانه ها تصريح کرد: بعد از آنکه وی اهانت کرد و بطور عملی نشان داد که برای نمايندگان دولت در مجلس امنيت و احترام وجود ندارد، عنوان کردم نمايندگان من را دعوت کردند تا با حضور در مجلس گزارش دهم آن وقت کشيده توی گوشم می زنيد ؟

مرادی در پاسخ به پرسشی درباره دستور رييس مجلس برای بيرون کردن وی از صحن مجلس، گفت: نهايت تاسف را برای رييس مجلس دارم که قضاوت غيرمنصفانه انجام داد و به بی احترامی و عدم امنيتی که برای من وجود داشت و به هتاکی و افترای دروغ بودن آمارها و ضرب و شتمی که صورت گرفت، توجهی نکرد، کنار صورت و زير گلوی من جراحتش مشخص است و تعداد زيادی از نمايندگان نيز اين موضوع را ديدند.

وی افزود:رييس مجلس بايد در اين راستا قضاوت منصفانه انجام می داد که متاسفانه با وارونه جلوه دادن رخداد از پشت تريبون مجلس عنوان کرد نماينده دولت به نماينده مجلس بی احترامی کرده است.

مديرعامل سازمان هدفمندی يارانه ها خاطرنشان کرد:اين جای تاسف دارد مجلسی که امام (ره)می گويند عصاره فضائل ملت است شرايط به گونه ای شود که يک خدمتگزار ملت برای ارائه گزارش به مجلس بيايد اما فردی چنين هتاکی کند و کشيده بزند و مورد حمايت رييس مجلس هم قرار گيرد.

مرادی به سابقه بيماری قلبی خود اشاره و تصريح کرد: با توجه به اين بيماری يکی از اطبا که نماينده مجلس يا پزشک حاضر در مجلس بود مرا معاينه و قرص تجويزکرد ، نمايندگان ديگری حضور يافتند و دلجويی کردند از جمله آقای ابوترابی نماينده قزوين ، حيدرپور نماينده قمشه ، سيد کاظم حجازی نماينده همدان ، زارعی پور نماينده تهران، آنان در کم و کيف قضيه هستند،اين آقايان عنوان کردند که ' اين جسارت بود، ديديم او کشيده زد و شروع کننده درگيری بود' .

وی گفت: در اين ماجرا دو مطلب کاملا مشهود بود ، يکی حرکت ناجوانمردانه و سبکسرانه نماينده فريمان و ديگری اظهار نظر و قضاوت غيرمنصفانه رييس مجلس که بدون اطلاع قضاوت کرد.

مديرعامل سازمان هدفمندی يارانه ها افزود:بعد از اين ماجرا از مجلس بيرون آمدم ،در حال سوار شدن به ماشين بودم که آقايان روح الله حسينيان و ابوترابی گفتند آقای حسينی نماينده فريمان پشيمان است می خواهد از شما عذرخواهی کند من نپذيرفتم و گفتم ' حرکتی صورت گرفته که نبايد به سادگی از کنار آن گذشت و بايد به صورت جدی رسيدگی شود'.

مرادی ادامه داد:ابوترابی من را به جدش قسم داد شما بياييد ايشان می خواهد ابراز ندامت کند من به واسطه احترام فراوانی که برای آقای ابوترابی قائلم ، پذيرفتم و در معيت روح الله حسينان و ابوترابی وارد مجلس شدم آن آقا آنجا در جمع سيد کاظم حجازی؛ حيدرپور؛ ابوترابی و روح الله حسينيان و چند نماينده ديگر اعلام کرد که عصبانی بودم، من را ببخش و اشتباه کردم من مجددا نپذيرفتم و گفتم برای من قابل قبول نيست هم در اين دنيا پيگيری می کنم و هم روی پل صراط تورا نگه می دارم که ابوترابی بازهم من را قسم داد و گفت ايشان را ببخش ، در نهايت ايشان صورت مرا بوسيد و طلب بخشش کرد.

وی تاکيد کرد: اين قضيه تنها مربوط به من نيست بلکه بيشتر مربوط به نظام است، بنده حق خود را از راههای قانونی پيگيری می کنم تا بی احترامی و عدم امنيت برای نمايندگان دولت در مجلس پايان يابد.

مديرعامل سازمان هدفمندی يارانه ها گفت: اين حق نظام است که احترام و امنيت نمايندگان دولت در مجلس بايد حفظ شود ، موضوع را بصورت جدی تا پايان کار از طريق شورای نگهبان و مرجع قضايی پيگيری خواهم کرد.

مرادی از يک نماينده مجلس شورای اسلامی که او را معاينه کرد و تحت درمان قرار داد، قدردانی کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016