جمعه 9 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون فرهنگی وزارت ارشاد از پاسخ به سئوالات طفره رفت، مهر

معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد حاضر به توضیح درباره جزئیات شکایت وزارت ارشاد از دو ناشر تهرانی به دلیل آنچه «نشر اکاذیب» خوانده شده، نشد.

به گزارش خبرنگار مهر، «بهمن دری» که پس از مراسم اختتامیه هجدهمین جایزه کتاب فصل با این پرسش خبرنگار مهر که «مقام مسئول وزارت ارشاد که گفته شده از دو ناشر تهرانی به دلیل نشر اکاذیب شکایت کرده، کیست؟» مواجه شد، از پاسخ دادن به آن سر باز زد و تنها گفت: من الان به شما یک توصیه می‌کنم؛ بروید با برگزیدگان جایزه (کتاب فصل) صحبت کنید!

وی چند بار این جمله را تکرار کرد و در پاسخ به اصرار خبرنگار مهر برای شفاف سازی درباره این موضوع و اینکه «مگر وزارت ارشاد معاونت حقوقی ندارد که ادعای شکایت این وزارتخانه از دو ناشر، از قول «یک مقام مسئول» - که نامش هم اعلام نمی‌شود - مطرح شده است؟» تنها به ذکر کلمه «احتمالاً» اکتفا کرد.

جمله «100 کتابفروشی در یک سال گذشته در تهران تعطیل شده‌اند» را یکی از این دو ناشر به کار برده و حال آنکه شخصی که در رسانه منتشرکننده این مدعا از وی به عنوان «مقام مسئول در وزارت ارشاد» یاد شده، از شکایت این وزارتخانه از «دو ناشر» به مراجع قضایی به علت آنچه «نشر اکاذیب و انتشار خبر دروغین» نامیده شده، خبر داده است!

همچنین این مدعی در حالی بیان می‌شود که فردی که موضوع تعطیلی این کتابفروشیها را مطرح کرده، نکته‌ای دال بر اینکه مقصر اصلی در این میان وزارت ارشاد بوده، ذکر نکرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حتی اگر نشر اکاذیبی هم در مورد وزارت ارشاد صورت گرفته باشد، طبیعتاً این «معاونت حقوقی و امور مجلس» وزارتخانه یادشده است که باید پیگیری کند و اگر نیاز به شکایتی باشد، راساً و به طور شفاف به موضوع ورود پیدا کند.

به نظر می‌رسد این نوع خبررسانی ناصحیح و انعکاس چنین مدعایی که حتی معاون امور فرهنگی این وزارتخانه حاضر به توضیح درباره آن نیست، بر ابهام موضوع می‌افزاید و جایگاه معاونت حقوقی وزارت ارشاد را متزلزل می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016