یکشنبه 11 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ترقی در گفتگو با مهر: اوباما خلاف قوانین عمل کرد

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه امضای تحریم بانک مرکزی توسط اوباما در اقتصاد مردم ایران تأثیری غیر از تورم‌های روانی ندارد، گفت: اقدام آمریکا برای تحریم بانک مرکزی ایران خلاف قوانین سازمان ملل است.

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به اقدام اوباما در امضای تحریم بانک مرکزی ایران افزود: فکر مسئله تحریم بانک مرکزی ایران از گذشته هم می‌شد لذا به نظر می‌رسد دستگاه‌های اقتصادی کشور و مقامات تصمیم‌گیر در رابطه با جلوگیری از آثار و تبعات این تصمیم اقدامات لازم را انجام دادند اما چون تحریم یک‌جانبه از سوی آمریکا است و از سوی دیگر کشورهای غربی مورد استقبال قرار نگرفته است، تحریم بانک مرکزی نیز مانند تحریم‌های دیگر آمریکا تأثیر آنچنانی در محاسبات و معادلات اقتصادی ایران نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به طور طبیعی در قبال سیاست‌های تحریمی آمریکا هم سیاست‌های خنثی‌کننده را دنبال می‌کند و هم از ابزارهای حقوقی برای برخورد با این فعل و انفعالات استفاده خواهد کرد.

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی اقدام آمریکا برای تحریم بانک مرکزی ایران را خلاف قوانین سازمان ملل دانست و گفت: تحریم بانک مرکزی کشورها که پشتیبان سیستم بانکی کشورها به حساب می‌آید بر خلاف قوانین بین‌المللی است و طبیعتاً مورد پذیرش دیگر کشورها نخواهد بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران حق دارد از این اقدام آمریکا به مجامع قضایی بین‌المللی شکایت کند ضمن اینکه راهکارهای خنثی شدن آثار تحریم‌ها را ادامه می‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ترقی در پاسخ به اینکه تحریم بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا چه تأثیری در وضعیت اقتصادی مردم ایجاد می‌کند، گفت: به نظر نمی‌رسد که این تحریم تأثیر خاصی در اقتصاد عمومی جامعه ایران داشته باشد چون محاسبات بانک مرکزی ایران با آمریکا مدتهاست که صفر است و هیچ تبادلی در این زمینه نداریم. لذا به دلیل اینکه این تبادلات از سال‌ها قبل متوقف بوده است، اقدام آمریکا در تحریم بانک مرکزی ایران تأثیری جز تأثیر روانی بر اقتصاد ایران نخواهد داشت.

وی افزود: آثار روانی این تحریم‌ها معمولاً منجر به تورم‌های مقطعی می‌شود اما این تورم‌های مقطعی نیز با تبیین موضوع رفع می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016