سه شنبه 20 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسينی، وزير ارشاد: انحلال خانه سينما از نظر دولت تمام شده است، فارس

خبرگزاری فارس: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از زمانی که کار در وزارتخانه را شروع کردم متوجه برخی اشکالات شدم اما چون برايم قطعی و مسلم نبود موضوع را بيشتر بررسی کرده و به يقين رسيدم که به آنها مهلت داده شد. انحلال خانه سينما از نظر دولت تمام شده است.


به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، سيدمحمد حسينی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با پايگاه اطلاع‌رسانی دولت اظهار داشت: ادامه فعاليت خانه سينما وجاهت قانونی نداشت و همه دستگاه‌های فرهنگی کشور بر اين اتفاق نظر داشتند.

وزير فرهنگ به بيانيه اصناف سينمايی در مخالفت با اقدام دولت اشاره و تصريح کرد: اين بيانيه هيچ دليل حقوقی ندارد و هيچ منطقی بر آن استوار نيست لذا اين به منظور جوسازی و تشويش اذهان عمومی صادر شده است که در اين خصوص هنرمندان و دست اندرکاران متعهد عرصه سينما پاسخ لازم را به آنها داده و خواهند داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خاطر نشان کرد: نحوه فعاليت خانه سينما در شورای فرهنگ عمومی، مورد بحث قرار گرفت و به اين نتيجه رسيدند که بر اساس اساسنامه عمل نشده و تخلفات آنان از ابتدا وجود داشته و علی رغم تذکرات مکرر ادامه پيدا کرده است لذا بر اساس مستندات و مدارک موجود پيگيری های حقوقی صورت گرفت و خانه سينما منحل اعلام شد که مورد تاييد اعضا کميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، نيروهای ارزشی و متعهد عرصه سينما قرار گرفت.

حسينی در خصوص اظهارات يکی از نمايندگان مجلس مبنی بر سياسی بودن اقدام دولت، اظهار داشت: در سايت منتسب به اين نماينده مطلب دور از انصافی منتشر شده بود که احتمال می‌رفت وی از اين خبر مطلع نباشند از اين رو در تماسی با وی اختيارات قانونی و حقوقی دولت در انحلال خانه سينما تذکر داده شد و اين نماينده هم پذيرفت.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اما اين نماينده در خصوص ادعای سياسی بودن اقدام دولت قبل از انتخابات، توهمی در ذهنش پرورانده بود که انگار دولت سناريويی را طراحی کرده و به دنبال اين است که خانه سينما را منحل کند و بعد رئيس‌جمهور برای بهره‌برداری سياسی و تقويت پايگاه مردمی، پادرميانی کرده و مانع انحلال شود.

وی اظهار نظرهای اين چنينی را يک توهم و جو سازی خواند و گفت: رئيس‌جمهور چه احتياجی دارد که اين طور عمل کند و دولت را در معرض حملات و هجمه‌ها قرار دهد از اين رو تعجب می‌کنم از برخی‌ها که چنين تحليل‌هايی را انجام می‌دهند.

حسينی افزود: فکر می کنم دولت هر کار به حقی که انجام می‌دهد از نظر برخی‌ها به گونه ديگری جلوه داده می‌شود و اينها کسانی هستند که با کوک کردن ساز مخالف، دولت را به کوتاهی در مقابل تخلفات متهم می کنند و پس از اجرای عدالت موضع شان را عوض می‌کنند.

وزير فرهنگ در ادامه به بيانيه اصناف سينمايی در مخالفت با اقدام دولت اشاره کرد و گفت: اين بيانيه هيچ دليل حقوقی ندارد و هيچ منطقی بر آن استوار نيست لذا اين به منظور جوسازی و تشويش اذهان عمومی صادر شده است که در اين خصوص هنرمندان و دست اندرکاران متعهد عرصه سينما پاسخ لازم را به آنها داده و خواهند داد.

وی در خصوص علت تاخير برخورد با خانه سينما پس از احراز تخلفات يادآور شد: از زمانی که کار در وزارتخانه را شروع کردم متوجه برخی اشکالات شدم اما چون برايم قطعی و مسلم نبود موضوع را بيشتر بررسی کرده و به يقين رسيدم که به آنها مهلت داده شد روند خود را اصلاح و تغييرات را در شورای فرهنگ عمومی مطرح کنند اما ادعا کردند که خود دارای مجمع عمومی به عنوان بالاترين رکن برای هر گونه تغييری هستند و خود مختار هستند که اين موضوع پس از مهلت‌های زياد به شورای فرهنگ عمومی برای تعيين تکليف به بحث گذاشته شد.

حسينی در پايان با اشاره به اينکه اين موضوع از نظر دولت تمام شده محسوب می‌شود از مخالفان خواست به جای فشار، تبليغات و جو سازی، پايبند به قانون باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016