پنجشنبه 22 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فيدل کاسترو در ديدار با احمدی نژاد موافقت خود با ايده‌ها و نظريات وی در مورد مسايل جهانی را اعلام کرد، ايرنا

تهران - ' فيدل کاسترو' رهبر انقلاب کوبا ، مقاومت ملت ايران در مقابل امپرياليسم و قدرت‌های زورگو را ستودنی و درس‌آموز توصيف کرد و گفت:جمهوری اسلامی ايران با ايستادگی و مقاومت در برابر مستکبران، جايگاه برجسته‌ای در مناسبات جهانی و در بين ملت‌ها پيدا کرده و اين جايگاه ارزشمند می‌تواند کانون اميد ملت‌های جهان باشد.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رسانی رياست جمهوری، کاسترو در ديدار با ' محمود احمدی نژاد' رييس جمهوری اسلامی ايران در هاوانا پايتخت کوبا، با بيان اينکه اخبار ايران ، سخنرانی‌ها و مطالب رييس جمهوری اسلامی ايران را به طور روزانه پيگيری می‌کند، بر موافقت خود با ايده‌ها و نظريات دکتر احمدی‌نژاد در خصوص مسايل جهانی تاکيد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اظهار داشت: بنده نيز معتقدم که امپرياليسم در حال فروپاشی است و چاپ دلارهای بدون پشتوانه يک کلاهبرداری بزرگ از سوی سرمايه‌داران عليه ساير ملت‌های جهان می‌باشد.

رهبر انقلاب کوبا با بيان اينکه ايران و کوبا از روابط استراتژيک و راهبردی برخودار هستند، بر ضرورت هماهنگی و تعاملات هر چه نزديکتر تهران – هاوانا در تمامی زمينه‌ها تاکيد کرد.

کاسترو خاطرنشان کرد:دنيا به سمت ايده‌های عدالت‌طلبانه در حال حرکت است و ملت‌ها بايد در مسير رفع مشکلات جهانی، از جمله تلاش برای خلع سلاح هسته‌ای قدرت‌های زياده‌خواه، با يکديگر همکاری و مشارکت کنند و امروز موضوع خلع سلاح هسته‌ای يک ضرورت جهانی است. وی با بيان اينکه توطئه‌های امپرياليسم به صورت غيرعادلانه عليه ملت ايران شکل گرفته است، اظهار داشت: همبستگی و همکاری کشورهای انقلابی با يکديگر می‌تواند گام مؤثری در شکست اينگونه توطئه‌های مستکبران باشد.

احمدی‌نژاد و فيدل کاسترو در ديداری که بيش از سه ساعت به طول انجاميد، مهمترين مسايل بين‌‌المللی و منطقه‌ای بويژه موضوع تبعات نظام ناعادلانه حاکم بر جهان، ضرورت خلع سلاح هسته‌ای، تقويت روابط ملت‌های انقلابی، تلاش برای برپايی صلح و امنيت در جهان و مقابله با انتشار گازهای گلخانه‌ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

رييس جمهوری اسلامی ايران و رهبر انقلاب کوبا همچنين بر ضرورت همگرايی و اتحاد کشورهای انقلابی و تلاش همه جانبه برای اصلاح مناسبات ناعادلانه حاکم بر جهان با ايستادگی و مقاومت ملت‌ها در برابر زياده‌خواهی مستکبران و قدرت‌های زورگو تاکيد کردند.

احمدی‌نژاد در اين ديدار با تجليل از شخصيت انقلابی و برجسته فيدل کاسترو گفت: همه ملت‌های جهان بويژه انقلابيون با نام فيدل کاسترو آشنا بوده و برای شخصيت انقلابی و مردمی شما احترام فراوانی قائل هستند.

رييس جمهوری با بيان اينکه دو ملت ايران و کوبا آرمان و ديدگاه مشترکی نسبت به مسايل و موضوعات بين‌المللی دارند، گفت: با توجه به اينکه نظام سرمايه‌داری به پايان راه خود رسيده است، دو ملت بزرگ ايران و کوبا، در شرايط کنونی مسئوليت سنگينی در برپايی نظم جديد جهانی بر محور عدالت و انسانيت دارند.

وی با اشاره به هجمه سنگين مستکبران عليه ملت‌های مستقل و عدالت‌خواهی مانند ايران و کوبا اظهار داشت: در شرايطی که امپرياليسم همه توان خود را عليه ما بسيج کرده است، ملت‌های مستقل جهان با انسجام ، همبستگی ، تقويت همکاری‌ها و تعاملات خود می‌توانند دشمنان را بيش از گذشته ناکام و مأيوس سازند.

احمدی‌نژاد تصريح کرد: امروز به فضل الهی ملت‌ها بيدار شده و از حق حاکميت و تعيين سرنوشت خود دفاع می‌کنند و ديگر اجازه نخواهند داد اقليتی زورگو و زياده‌خواه اراده خود را بر آنها تحميل کنند.

رييس جمهوری بر افزايش روزافزون مناسبات تهران – هاوانا تاکيد کرد و گفت: روابط گسترده و نزديک دو کشور در عرصه‌های مختلف سياسی، اقتصادی و فرهنگی به نفع دو ملت و تمامی ملت‌های دوستدار عدالت و آزادی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016