دوشنبه 26 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيش از ۸۰ درصد از کارگران کشور زير خط فقر زندگی می‌کنند، ايلنا

- با اجرای قانون هدفمندی يارانه‌ها به دليل افزايش نرخ سوخت، واحدهای توليدی کشور با بحران مواجه شده‌اند
- افزايش حقوق تاثيری بر قدرت خريد ندارد


ايلنا: يک کارشناس مسائل کارگری اعلام کرد: بيش از ۸۰ درصد از کارگران سراسر کشور زير خط فقر گذران زندگی می‌کنند.

محمد رضا عمادی در گفتگو با خبرنگار ايلنا ضمن اشاره به افزايش بی رويه نرخ خط فقر در کلان شهرهای کشور تصريح کرد: با توجه به اين که نرخ خط فقر در کلان شهرهای کشور يک ميليون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد شده است، بيش از ۸۰ درصد از کارگران فعال در واحدهای توليدی حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار را دريافت می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او نابرابری‌ها در توزيع امکانات را موجب افزايش نرخ خط فقر اعلام کرد و افزود: ‌ پيش بينی می‌شود تا پايان سال جاری نرخ خط فقر روندی صعودی به خود بگيرد.

عمادی، از افزايش تعداد واحدهای بحرانی در کشور خبر داد و افزود: ‌همزمان با اجرای قانون هدفمندی يارانه‌ها به دليل افزايش نرخ سوخت، واحدهای توليدی کشور با بحران مواجه شده‌اند.

اين کارشناس کارگری، خواستار افزايش سياست های حمايتی دولت از کارگران شد و گفت: به دليل عدم پرداخت يارانه واحدهای توليدی از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد زيادی از کارگران از واحدهای توليدی اخراج شده‌اند.

او تصريح کرد: افزايش حقوق تاثيری بر قدرت خريد ندارد و کارگران نيز اين موضوع را پذيرفته اند که با افزايش حقوق نمی توان قدرت خريد کسب کرد زيرا تورم رشد خواهد کرد.

اين کارشناس کارگری، افزود: کمک های غير نقدی دولت مانند کاهش هزينه بيمه و کاهش هزينه ماليات و از سوی ديگر پرداخت کالا به کارگران بهتر از کمک نقدی است و اين طرح بارها در جلسات مطرح شده امابه نتيجه نرسيده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016