سه شنبه 27 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی خطاب به نماينده دولت: چرا می​خواهيد اختيارات رهبری را ذيق کنيد؟ خبرآنلاين

مجلس - در بندی از لايحه مبارزه با قاچاق ارز و کالا، جرائمی غير قابل عفو عنوان شده بود. حال آنکه مقام معظم رهبری بر اساس قانون اساسی از چنين اختياری برخوردارند.


به گزارش خبرآنلاين، اين موضوع با تذکر و اخطار قانون اساسی، ابراهيم نکونام رئيس کميسيون اصل نود و غلامرضا مصباحی مقدم روبرو شد. اين دو نماينده روحانی مجلس معتقد بودند که چون بر اساس بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی اختيار عفو زندانيان در دست ولی فقيه و مقام معظم رهبری است، نمی​توان جرائمی را غير قابل عفو خواند و اختيارات رهبری را محدود کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس مجلس تذکر آنها را وارد دانست و اخطار قانون اساسی​اشان را به رای گذاشت. او پيش از اين رای گيری نظر نماينده دولت را پرسيد و او بی آنکه پشت تريبون قرار بگيرد گفت که دولت مخالف حذف اين بند از لايحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

پاسخ وی با تعجب لاريجانی همراه شد که خطاب به نماينده دولت گفت: بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی عفو در اختيارات رهبری است. شما چرا با پرهيز از محدوديت در اختيارات رهبری مخالفيد؟ چرا می خواهيد اختيارات رهبری را ذيق کنيد؟

نماينده دولت باز هم پشت تريبون نيامد و کوشيد تا موضع دولت را توجيه کند اما رئيس مجلس باز هم به او گفت: وقتی مخالفيد يعنی منظورتان اين است که رهبری نمی​تواند در عفو برخی جرايم ورود پيدا کند. اين چه کاری است که می​خواهيد بکنيد؟

نهايتا حذف اين ممنوعيت در عفو قاچاقچيان به رای نمايندگان گذاشته شد و آنها با آرای خود اعلام کردند که مخالف محدود کردن اختيارات رهبری هستند. به اين ترتيب اين بخش از لايحه مذکور حذف شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016