سه شنبه 27 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام تبريک کميته فرهنگی سازمان ادوار تحکيم در پی موفقيت فيلم "جدايی نادر از سيمين"، ادوارنيوز


ادوار نيوز: به دنبال کسب جوايز متعدد جهانی فيلم "جدايی نادر از سيمين" ساخته تحسين برانگيز اصغر فرهادی کارگردان موفق ايرانی کميته فرهنگی سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی (ادوار تحکيم وحدت) ضمن تبريک اين موفقيت بزرگ به عوامل ساخت اين اثر هنرمندانه، از تنگناهای موجود در ساختار فرهنگی کشور و اعمال محدوديت های بيشتر برای دست اندرکاران فرهنگ و هنر کشور از سوی مقام های مسئول در جمهوری اسلامی انتقاد کرده و به مسئولين فرهنگی کشور هشدار داده است که ادامه سياست های مخرب و تنگ نظرانه هيچ نتيجه ای جز ويرانی بيشتر پايه های اجتماع و انباشت مطالبات قشرهای مختلف اين جامعه را در پی نخواهد داشت.

متن کامل اين اطلاعيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم

درست در روزهايی که به سبب سياستهای نادرست حاکمان جمهوری اسلامی از ايران نشانی جز جنگ و تحريم و تهديد،در ميان اخبار رسانه های جهان، به ميان نمی آيد، موفقيت فيلم "جدايی نادر از سيمين" در کسب جوايز متعدد بين المللی که آخرين آن کسب جايزه معتبر گلدن گلوب که برای نخستين بار در تاريخ سينمای ايران محقق شد، نه تنها افتخاری بزرگ را برای سازندگان آن و همه ايرانيان سراسر دنيا رقم زد بلکه خود به صدايی تبديل شد تا پيام صلح و دوستی مردم ايران را به گوش جهانيان برساند.

در زمانه ای که در جهان کنونی، جبهه های جنگ نظامی جای خود را به ميدان های رقابت علمی، فرهنگی و ورزشی داده اند و پايه های هويت ملی ممالک مختلف بر بستر افتخارات نخبگان آن بنا می شود صد افسوس که تسخير کنندگان صندلی قدرت در کشور عزيز ما در راهی گام نهاده اند که کمترين فرجام آن زخمی شدن تن پاک وطن عزيزمان و لگد کوب شدن ميراث گرانبهای تاريخ و فرهنگ آن به سرنيزه و چکمه نظاميان است.

متوليان غير فرهنگی وزارت به اصطلاح فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهايی که می توانستند به مدد جوايز و افتخارات کسب شده توسط فيلم "جدايی نادر از سيمين" و ديگر آثار فيلمسازان ايرانی پيام آور بهاری دوباره برای سينما، هنر و فرهنگ ايران زمين باشند اما با کمال تاسف کمر به ويران کردن "خانه سينما" بر سر پرچمداران فرهنگی کشور بسته اند تا اين تنها مأوای سينماگران ايران را به سرنوشت "انجمن صنفی روزنامه نگاران" دچار سازند.

در شرايطی که با اشغال فضای فرهنگی کشور توسط سرهنگان، هنرمندان مستقل و آزادانديش يا برای فرار از گزند تيغ سانسور و افترا گوشه عزلت اختيار کرده اند و يا چون بسياری از آنان به سبب همراهی و همدردی با مردم مظلوم اين مرز بوم، طی دو سال اخير نصيبی جز سلول های زندان و اتاق های بازجويی نبرده اند.

کميته فرهنگی سازمان دانش آموختگان ايران (ادوار تحکيم وحدت) به مسئولين بخشهای فرهنگی کشور هشدار می دهد که ادامه سياست های مخرب پيش گرفته شده در اين حوزه و حاکم شدن جو پادگانی و امنيتی بر فضای فعاليت هنرمندان و نخبگان اين مرز و بوم هيچ نتيجه ای جز ويرانی بيشتر پايه های اجتماع و انباشت مطالبات قشرهای مختلف اين جامعه را در پی نخواهد داشت.

سازمان دانش آموختگان ايران (ادورا تحکيم وحدت) همچنين ضمن عرض تبريک به هنرمند شايسته کشورمان جناب آقای اصغر فرهادی، کارگردان فيلم "جدايی نادر از سيمين"، کليه دست اندر کاران و عوامل ساخت اين اثر هنرمندانه و همه دلسوزان فرهنگ و هنر کشور و با آرزوی موفقيت برای نماينده سينمای ايران در جايزه اسکار، اميد دارد که در آينده ای نزديک و در سايه ايرانی آزاد و آباد شاهد تداوم چنين موفقيت های بزرگی که به حق شايسته ايران و ايرانی است باشيم.

کميته فرهنگی سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی (ادوار تحکيم وحدت)
بيست و هفتم دی ماه هزار و سيصد و نود


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016