پنجشنبه 6 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار صريح ايران به اروپا: مجلس فروش نفت به اروپا را ممنوع می‌کند، مهر

سخنگوی کميسيون انرژی مجلس از تهيه طرح توقف فروش نفت ايران به اروپا از سوی نمايندگان مجلس خبر داد و گفت: پيش بينی می شود اين طرح تا روز يکشنبه ۹ بهمن ماه در صحن علنی مجلس مورد بحث و بررسی قرار بگيرد.

سيدعماد حسينی امروز در گفتگو با مهر از تهيه طرح توقف فروش نفت ايران به اروپا از سوی نمايندگان مجلس خبر داد و گفت: پيش بينی می شود اين طرح تا روز يکشنبه ۹ بهمن ماه در صحن علنی مجلس مورد بحث و بررسی قرار بگيرد.

سخنگوی کميسيون انرژی مجلس با اعلام اينکه هم اکنون بررسی اين طرح در کميسيون انرژی مجلس مراحل نهايی خود را پشت سر می گذارد، تصريح کرد: در صورت تصويب اين طرح، دولت مکلف به توقف فروش نفت به اروپا پيش از آغاز تحريم نفتی ايران از سوی اتحاديه اروپا می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده مردم قروه در خانه ملت با تاکيد بر اينکه اين طرح با قيد فوريت در صحن علنی مجلس بررسی می شود، اظهار داشت: ايران راهکارهای مقابله با تصميات خصمانه برخی از کشورهای غربی را اجرايی می کند.

وی با يادآوری اينکه در شرايط فعلی سه کشور يونان، ايتاليا و اسپانيا بخش عمده نفت خام وارداتی خود را از طريق ايران تامين می کنند، اظهار داشت: به عبارت ديگر هم اکنون پالايشگاههای نفت اين کشورها با نفت خام صادراتی ايران فعاليت می کند.

اين عضو کميسيون انرژی مجلس با يادآوری اينکه هر گونه تحريم نفت ايران توسط مجلس بدون پاسخ گذاشته نمی شود، بيان کرد: قطعا اگر اروپا نفت ايران را تحريم کند ما هم راهکارهای مقابله با تحريم اروپايی ها را اجرا می کنيم.

حسينی در مورد زمان بندی تحريم فروش نفت به کشورهای اروپايی توضيح داد: زمان اجرای اين طرح به نظر نمايندگان مجلس شورای اسلامی بستگی دارد و پيش بينی می ود تا روز يکشنبه هفته آينده اين زمان بندی نهايی شود.

به گزارش مهر، اعضای اتحاديه اروپا ديروز در اقدامی خصمانه برای تحريم نفت ايران به توافق رسيدند و مقرر کردند تا ابتدای ژوئيه ۲۰۱۲ ميلادی ( تيرماه ۹۱) کشورهای عضو اين اتحاديه واردات نفت خام از ايران را متوقف کنند.

اين توافق آخرين قدم پيش از تصويب نهايی تحريم های جديد اتحاديه اروپا عليه ايران در نشست رسمی وزيران خارجه اين اتحاديه است که طی امروز در بروکسل برگزار خواهد شد.

بر اين اساس، زمانی که تحريم نفت ايران نهايی می شود و احتمالا در هفته جاری، دولتهای اروپايی از امضای قراردادهای نفتی جديد با ايران خودداری خواهند کرد.

البته قراردادهای کنونی اين کشورها با ايران به قوت خود باقی می ماند. بسياری از شرکتهای اروپايی با پيش بينی اين تحريم‌ها در ابتدای سال ۲۰۱۲ ميلادی به سرعت قراردادهای خريد نفت خود از ايران برای سال ۲-۱۲ ميلادی را تمديد کرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016