سه شنبه 25 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار شريف: حمله اسرائيل به ايران مقابله به مثلی وحشتناک در پی خواهد داشت، فارس

خبرگزاری فارس: معاون روابط عمومی کل سپاه گفت: در صورت حماقت اسرائيل و حمله به ايران مقابله به مثلی وحشتناک و عواقبی سنگين در انتظار آنها خواهد بود.


به گزارش خبرگزاری فارس،‌ سردار رمضان شريف مسئول روابط عمومی کل سپاه در همايش بصيرت سايبری، با اشاره به عدم توانايی دشمن برای اجرای تهديدات عليه کشورمان اظهار داشت:جمهوری اسلامی ايران از توان، اقتدار و ظرفيت‌های بالايی در مقابله با تهديدات برخوردار بوده و به همبين دليل آمريکا و اسرائيل جرأت حمله را ندارند چرا که در اين صورت عواقب وحشتناک و غير قابل تصوری برای آنها متصور خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با انتقاد از بی‌توجهی اتحاديه عرب نسبت به فجايع بحرين تصريح کرد: قتل عام مردم بی‌گناه بحرين پيش چشم مردم دنيا مورد کمترين توجه نيست ولی نسبت به سوريه که خط مقدم مبارزه با رژيم غاصب صهيونيستی است موضعی خصمانه گرفته می شود.

شريف با تاکيد براينکه بنای حکومت‌های مستبد و ظالم دوام نخواهد داشت، افزود: در آينده‌ای نزديک خشم انقلابی مردم عربستان دامن آل سعود را خواهد گرفت چرا که بنای حکومت ظالم ويران خواهد شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ايران از با ثبات‌ترين، امن ترين، مقتدرترين و سالم‌ترين کشورها بوده واز نعمت حکيم‌ترين و برترين رهبری در دنيای معاصر برخوردار است که برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های خود همواره آماده و گوش به فرمان ولايت است.

شريف ادامه داد: ملت غيور ايران ۳۳ سال است به پای آرمان‌های خود هزينه‌های زيادی کرده و به برکت هدايت‌های امام(ره) و رهبری معظم انقلاب در اوج اقتدار قراردارد، در حاليکه دشمنان ما در طول اين ساليان روند نزولی داشته و در بدترين وضعيت نسبت به گذشته هستند.

وی با تشريح روند افول قدرت‌های جهانی گفت: قبل از انقلاب جهان معاصر با دو منبع پيام ليبرال دموکراسی آمريکا و غرب و پيام کمونيستی شوروی بوديم که در تقسيم‌بندی جهان آن روز مورد توجه مخاطبان قرار د اشت، اما پس از پيروزی انقلاب اسلامی ايران گفتمان امام(ره) که برگرفته از قرآن کريم و فرهنگ اهل بيت(ع) است و اراده خداوندی بوده و با فطرت همه انسان‌ها با هرقوم و مذهب و گرايشی تطابق دارد، گفتمان پيروز دنيا شد.

شريف افزود: امروز بعداز گذشت ۳۳ سال از آن روز اگر با نگاه علمی و منصفانه به وضعيت آمريکا در منطقه و جهان بنگريم به خوبی افول اين ابرقدرت پوشالی را می‌بينيم به نحوی که پايگاه‌های اين کشور در منطقه و جهان از دست رفته و منفور ملت‌ها شده است.

وی قتل، غارت، کشتار، ناامنی و بی‌ثباتی را محصول حضور آمريکا در هرنقطه از جهان عنوان کرد و اظهار داشت: حضور آمريکايی‌ها پس از ۱۰ سال کشتار مردم عراق و افغانستان به بهانه دموکراسی و در واقع برای جلوگيری از نفوذ انقلاب در منطقه حاصلی جز ويرانی و بی‌ثباتی برای اين کشورها نداشت و با ذلت و خواری هم مجبور به ترک عراق شدند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه در ادامه با اشاره به هجمه‌های فرهنگی و جنگ نرم دشمن عليه نظام، گفت: دشمنان ما به عمق اراده مصمم ملت ما برای دفاع از ارزش‌هايشان پی برده‌اند و برای نفوذ و مقابله با اين اراده مستحکم سعی دارند با هجمه‌های تبليغاتی، هياهوی رسانه‌ای و القای فرهنگ خود، ارزش‌های دينی و ملی ما را بشکنند.

وی ادامه داد: بيش از ۸۰ درصد از شبکه‌های ماهواره‌ای غرب ماموريت دارند بنياد خانواده و اعتقادات مردم بويژه جوانان را هدف قرار داده و ارزش‌های ضد دينی را در جامعه ترويج نمايند و اين کار را منظم، منسجم و هماهنگ در قالب سايت‌ها، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای انجام می‌دهند.

شريف با اشاره به نظرسنجی موسسه گالر آمريکا در سطح ۱۰ کشور خاورميانه، گفت: در اين نظرسنجی هدفمند بيش از ۹۰ درصد مردم اين کشورها اعلام کرده‌اند که با انقلاب اسلامی ايران دشمنی نداشته و اسرائيل و آمريکا را دشمنان اصلی خود ناميده‌اند و اين بيان کننده عمق استراتژی جمهوری اسلامی و سقوط هژمونی آمريکا در منطقه است چراکه گفتمان انقلاب ما حوزه راهبردی خود را در منطقه افزايش داده است.

وی گفتمان غرب را خارج از محور عقلانيت توصيف کرد و اظهار داشت: عليرغم اينکه رهبر معظم انقلاب اعلام کردند که موضوع سلاح هسته‌ای در دستور کار ما نيست ولی چون منطق آنها بر ظلم و زور و اجبار است قبول نمی‌کنند که از دانش هسته‌ای می‌شود استفاده بهينه و غيرنظامی کرد.

شريف در تشريح دلايل ناکارآمدی گفتمان غربی در دنيا يادآور شد: گفتمانی که بر پايه منطق و عقلانيت نباشد و تنها تامين منافع را در بر بگيرد هيچگاه موفق نيست همان گونه که غربی‌ها ۵۹ قطعنامه عليه اسرائيل را وتو کردند ولی در قبال وتوی قطعنامه ناعادلانه عليه سوريه جنجال به پا کردند و يا در فلسطين در مقابل گفتمان مردمی حماس روندی غير منطقی را در پيش گرفتند.

وی افزود: آمريکايی‌ها ساليان گذشته ترور را در دموکراسی بی‌مفهوم و مطرود اعلام می‌کردند حال آنکه اخيرا از اين واژه برای تامين منافع خود بهره برده و در کنگره آن را رسما تاييد و اعلام می‌کنند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به حضور گسترده مردم ايران در راهپيمايی ۲۲ بهمن گفت: ديدن اين تصاوير نشان دهنده اوج اقتدار نظام بود و به مدعيان دموکراسی و آزادی اين پيام را می‌دهد که دورانی که در اتاق‌های در بسته راجع به سرنوشت ملت تصميم می‌گرفتيد به سر آمده است.

شريف در پايان دشمنان انقلاب اسلامی را بازنده جنگ نرم عنوان کرد و اظهار داشت: ما تنها کشوری هستيم که رزمندگانی دوره ديده در کوران حوادث و جنگ داريم، بنابراين دشمنان نه در حوزه جنگ سخت و نه در حوزه جنگ نرم نخواهند توانست اراده ملت قهرمان ما را خدشه‌دار نمايند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016