چهارشنبه 3 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هوگو چاوز بايد مجددا تحت عمل جراحی قرار بگيرد، ايلنا

خبر جراحی دوباره چاوز در حالی منتشر می‌شود که وی چند ماه پيش و پس از آخرين سفر درمانی خود به کوبا گفته بود که درمانش تکميل شده و خطر سرطان برطرف شده است.


ايلنا: «هوگو چاوز» رئيس‌جمهوری ونزوئلا که با بيماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند، بايد برای مداوا دوباره تحت عمل جراحی قرار بگيرد.

به گزارش ايلنا به نقل از بی‌بی‌سی، چاوز که تنها ۵۷ سال سن دارد، سال گذشته ميلادی نيز ناچار شد که برای خارج کردن تومور سرطانی دو بار به کوبا سفر کند.

خبر جراحی دوباره چاوز در حالی منتشر می‌شود که وی چند ماه پيش و پس از آخرين سفر درمانی خود به کوبا گفته بود که درمانش تکميل شده و خطر سرطان برطرف شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما در همان ايام هم «سالوادور ناوارت» متخصصی که خود را پزشک خانواده چاوز معرفی کرده بود، گفت که بيماری هوگو چاوز وخيم‌تر از آن است که اعلام می‌شود و وی حداکثر برای دو سال ديگر زنده خواهد بود.

اين اظهارنظر، ناورات را ناچار به ترک ونزوئلا کرد.

اگر چه پس از اين اظهار نظر، تيمی از پزشکان که گفته شد پزشکان اختصاصی چاوز هستند، در تلويزيون ونزوئلا حاضر شدند و سخنان سالوادور ناوارت را رد کردند.

بيماری سرطان چاوز و نياز دوباره وی به جراحی خيلی زود در رسانه‌های آمريکا به خبری فوری تبديل شد.

شايد اطلاع‌رسانی ناکافی و پنهان‌کاری دولت ونزوئلا و سخنان خود چاوز در اين باره يکی از علت‌های اين توجه همگانی به وضعيت جسمی وی شده است.

چاوز حتی در اظهار نظری جنجالی گفته بود که مدرکی در دست ندارد اما باعث شگفتی خواهد بود اگر روزی مشخص شود که آمريکا رهبران کشورهای مخالف خود در آمريکای لاتين را با استفاده از فناوری جديدی به سرطان مبتلا می‌کند.

اين اظهارنظر با واکنش کاخ سفيد روبه‌رو شد و آمريکا آن را بی‌اساس و واهی خواند.

هم‌زمان تصاويری که از چاوز در هفته های اخير در ر سانه‌ها منتشر شده نشان از تغيير محسوس وضعيت جسمی و ظاهری وی پس از ابتلا به سرطان دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016