شنبه 20 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

داوود اوغلو اعلام كرد: مذاكرات ايران و ۱+۵ اوايل آوريل در استانبول برگزار مي‌شود، ایسنا

وزير امور خارجه تركيه اعلام كرد كه استانبول ميزبان مذاكرات ايران و گروه موسوم به 1+5 در اوايل ماه آوريل (12 فروردين 1391 به بعد) خواهد بود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گروه موسوم به 1+5 متشكل از آمريكا، فرانسه، انگليس، روسيه، چين و آلمان روز پنجشنبه با صدور بيانيه‌اي براي از سرگيري گفت‌وگو‌ها با ايران اعلام آمادگي كردند.

روزنامه "حريت" روز جمعه به نقل از احمد داوود اوغلو، وزير امور خارجه تركيه كه با روزنامه "راديكال" گفت‌وگو كرد، گزارش داد: نشست ميان ايران و 1+5 اوايل آوريل و در استانبول برگزار خواهد شد.

اين گزارش به نقل از داوود اغلو نوشت كه هدف بايد متوقف كردن غني‌سازي اورانيوم در ايران باشد و در اين راستا بيانيه‌ مه 2010 ميان تركيه، ايران و برزيل كه غرب آن را نپذيرفت "فرصت از دست رفته" بزرگي بود.

بنابراين گزارش داوود اوغلو افزود كه اين توافق اجازه مي‌داد جامعه بين‌المللي 1800 كيلوگرم اورانيوم غني‌شده ايران را از اين كشور خارج كند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي گفت: اگر آن توافق‌ پذيرفته مي‌شد، ايران اورانيوم مورد نيازش را از خارج تهيه و روند غني‌سازي را متوقف مي‌كرد.

وزير امور خارجه تركيه درباره صادارت نفت ايران گفت كه كشورش به تصميمات سازمان ملل توجه خواهد داشت.

وي در خصوص موضع ايران در قبال سوريه نيز گفت: آن‌ها هم‌چنان اصلاحات تحت حكومت بشار اسد را ترجيح مي‌دهند. اما اعتماد ما پايان يافته است. ما مي‌گوييم اسد بايد قدرت را منتقل كند. ايران و سوريه هر دو انتظار دارند كه اسد كنترل را به دست گيرد.

وي مدعي شد: اما در حال حاضر آن‌ها به دنبال جايگزين‌‌‌هايي هستند و مانند ماه ژوئيه پشت اسد قرار ندارند. هر دو كشور نگران دوران پس از اسد هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016