یکشنبه 6 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عزت‌الله يوسفيان: تحريم ايرانيان از سوي اروپا شانتاژ تبليغاتي است، ایسنا

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس در واكنش نسبت به تحريم 17 نفر از مسوولان ايراني به اتهام نقض حقوق بشر از سوي اتحاديه اروپا گفت: اين موضوع يك عمل بيهوده و شانتاژ تبليغاتي است و ارزشي ندارد.

عزت‌الله يوسفيان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) اظها كرد: تحريم‌هايي كه صورت مي‌گيرد براي كشورهايي است كه مسوولان و مديران آن كشورها با مردم نيستند و حساب‌هاي بانكي جداگانه‌اي در اروپا و كشورهاي ديگر دارند و براي گذراندن تعطيلات به كشورهاي ديگر سفر مي‌كنند ولي مسوولان ايراني اهل سفر به خارج از كشور نيستند، مگر در حد نياز و براي ماموريت خاصي كه پيش مي‌آيد.

وي با بيان اين‌كه «اروپايي‌ها مسوولان كشور جمهوري اسلامي ايران را با مسوولان كشورهايي كه نظام ديكتاتوري يا نظام تشريفاتي دارند، اشتباه گرفته‌اند» ادامه داد: موضوع تحريم كردن ايران از سوي اروپا يك عمل بيهوده و شانتاژ تبليغاتي است كه هيچ ارزش آنچناني ندارد.

وي تصريح كرد: در واقع اروپايي‌ها درصدد هستند كه براي خالي نبودن عريضه، يك ضمانت اجرايي براي مسايل حقوق بشري خود بگذارند و اگر واقعا بيايند مسايل حقوق بشري خود را بررسي كنند، خواهند ديد كه مسايل و مشكلاتي كه دارند به مراتب قابل مقايسه با مسايل كشور ما نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


افرادي را در نظام هاي خود آموزش مي‌دهند كه فرزندان و كودكان زير 5 سال را به رگبار مي‌بندند. در واقع بايد گفت كه همه اين مسايل در مكتب آن‌ها بروز مي‌كند و اگر آن‌ها واقعا فرهنگ‌شان، فرهنگ حقوق بشري باشد ديگر نبايد شاهد اين‌گونه مسايل در اين كشورها باشيم.

يوسفيان درباره اين‌كه پاسخ حقوقي ايران در برابر ادعاهاي اين‌چنيني چه مي‌تواند باشد؟ گفت: جمهوري اسلامي ايران قوانين و مقرراتي دارد كه مردم اين قوانين را انتخاب كرده‌اند و انتخاب مردم در همه جاي دنيا محترم است.

مردم ما قانون اساسي و قانون مجازات اسلامي را انتخاب كرده‌اند و با انتخاب مردم اين اتفاقات افتاده و يك مساله داخلي است و اروپاييان نمي‌توانند مسايل داخلي را وارد مسايل حقوق بشري كنند و به همين دليل مسايل حقوق بشري را با مسايل اغراض سياسي آلوده كرده‌اند؛ لذا همه دنيا هم متوجه اين قضايا هستند؛ بنابراين بايد گفت كه اين موضوع ارزش پاسخ هم ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016