سه شنبه 15 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سه انتقاد هاشمی​رفسنجانی به سياست​های اقتصادی دولت، خبرآنلاين

احزاب و شخصيت‌ها - رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، از «حجم واردات بی‌رويه کالاهای خارجی»، تنگ​شدن عرصه رشد توليدات داخلی» و «ممانعت از پياده شدن اهداف اصل ۴۴ قانون اساسی و انحراف در اجرای حمايت از سرمايه‌گذاری‌های خصوصی» انتقاد کرد.


به گزارش خبرآنلاين، اکبر هاشمی رفسنجانی در ديدار جمعی از وزرا و نمايندگان سابق مجلس، استادان دانشگاه و شخصيت​های حقيقی و حقوقی که در نخستين روزهای اداری سال جديد انجام شد، با اشاره به نامگذاری سال جديد از کليه صاحب‌نظران خواست تا نظرات خود در اين خصوص را به دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام منعکس کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين ديدارها وی با تبريک متقابل سال جديد، ابراز اميدواری کرد سال جديد مقارن با موفقيت و بهروزی بيشتر نظام اسلامی و سعادت روزافزون مردم کشورمان باشد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با توجه به نامگذاری امسال توسط رهبری معظم انقلاب به عنوان سال توليد ملی و حمايت از کار و سرمايه ايرانی اظهار داشت، انتخاب اين عنوان نشان از اهميت و جايگاه بالای کار، توليد و سرمايه‌گذاری برای رونق اقتصادی و رفع مشکلات کنونی مردم دارد و اميدواريم اين تأکيد، توسط مسئولان در حدّ شعار باقی نمانده و عملاً تحقق يافته و برنامه‌ريزی‌ها در اين جهت باشد.

وی با اشاره به سياست دولت در دهه هفتاد مبنی بر تأکيد بر کار و سازندگی و پرهيز از سياست‌زدگی گفت: اگر در آن مقطع زمانی و پس از دوران دفاع مقدس که کشور وارث خرابی‌ها و ويرانی‌های ناشی از جنگ بود، اين سياست دنبال نمی‌شد قطعاً آن حجم بزرگ از بازسازی و سازندگی در کشور تحقق پيدا نمی‌کرد.

هاشمی رفسنجانی همچنين با اشاره به تأکيد رهبر معظم انقلاب بر حمايت از توليد و کار و سرمايه ايرانی گفت: متأسفانه در سال​های اخير حجم واردات بی‌رويه کالاهای خارجی، عرصه را بر رشد و رونق توليدات داخلی تنگ کرده است که اميدواريم امسال، کار، توليد و سرمايه‌گذاری مورد توجه بيشتر قرار گيرد.

وی به تدوين سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور در مجمع تشخيص مصلحت نظام اشاره و آن را سندی راهبردی برای تحقق اهداف جمهوری اسلامی ايران توصيف کرد و گفت: همراه با تدوين اين سند، اصل ۴۴ قانون اساسی نيز برای حمايت از سرمايه‌گذاری‌های خصوصی اصلاح شد که انحراف از برنامه‌ها، مانع از پياده شدن اهداف متعالی اين برنامه‌ها شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016