پنجشنبه 17 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توضيح هاشمی رفسنجانی درباره نامه اش به خمينی در مورد رابطه با امريکا

خبرگزاری مهر - فاضل موسوی نماينده خدابنده با اشاره به ديدار اعضای فراکسيون اقليت مجلس با آيت الله هاشمی رفسنجانی گفت: در اين جلسه مباحث مختلفی در مورد مسائل کشور مورد بررسی قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در اين جلسه يکی از حاضران در خصوص صحبت های اخير هاشمی رفسنجانی در مورد رابطه با آمريکا سوال کرد که وی در پاسخ گفت که در زمان حيات حضرت امام خمينی (ره) نامه ای به ايشان نوشتم که من در ۷ مورد به مهمترين مسائل و مشکلات آن زمان اشاره کردم و از امام خواستم که به اين مسائل رسيدگی کنند و مشکلات حل شوند چرا که اگر در حيات شما اين مسائل حل نشود، اتفاقاتی را به بار می آورد.

عضو فراکسيون اقليت مجلس با بيان اينکه هاشمی در اين ديدار معتقد بود، حرفهايش در مورد رابطه با آمريکا چيز جديدی نيست و من حدود ۲ ماه پيش با فصل نامه ای صحبت کردم که متأسفانه برخی در حال حاضر در مورد آن جنجال آفرينی کردند.

موسوی گفت: هاشمی در اين ديدار تأکيد داشت انتظار نداشتم واکنش ها به سخنانم در مورد رابطه با آمريکا در اين حد باشد و جنجال آفرينی به بار بياورد.

وی تصريح کرد: در اين ديدار رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به اعضای فراکسيون اقليت گفت که اگر بحث هايم در مورد رابطه با آمريکا در آن نامه مورد ايراد بود، حتما حضرت امام در همان زمان پاسخ من را می دادند.

عضو فراکسيون اقليت با بيان اينکه در اين ديدار سخنی در خصوص انتخابات مجلس نهم مطرح نشد، گفت: محوريت اين ديدار در مورد نامه هاشمی به امام خمينی (ره) بود که وی ۷ موضوعی که در نامه اش به امام آمده بود را در اين ديدار تشريح کرد.

نماينده مردم خدابنده ادامه داد: هاشمی در مورد رابطه با آمريکا بحث را به صورت تشريحی باز کرد و گفت؛" ايران مرکزيت يک فکر و انديشه را در جهان اسلام دارد و در اطراف ايران کشورهای اسلامی زيادی وجود دارد، لذا بايد با کشورهای اطراف مدارا داشته باشيم و به گونه ای نشود که رابطه مان با کشورهای اطراف در حداقل باشد."

وی تأکيد کرد: هاشمی رفسنجانی در اين ديدار معتقد بود رابطه خوب با همسايگان فشارها به کشور را کمتر می کند.

موسوی با تأکيد بر اينکه هاشمی از تحريم ها و فشارهای اخير به کشورمان اظهار نگرانی بسيار زيادی داشت، گفت: وی معتقد بود اگر در مجموعه نظام تعامل خوبی در مورد روابط خارجی صورت گيرد می توان به آينده اميدوار بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016