سه شنبه 22 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير علوم: فعالان فتنه سال ۸۸ حق ورود به دانشگاه ها را ندارند

قم ـ خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) ـ وزير علوم، تحقيقات و فناوری با تاکيد بر استخدام اساتيد متخصص و در عين حال متعهد در دانشگاه ها اعلام کرد: کسانی که در فتنه سال ۸۸ فعال بوده و بعد از اتمام حجت رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه تيرماه همان سال همچنان به فتنه گری ادامه دادند، حق ورود به دانشگاه ها را ندارند.

به گزارش ايرنا، 'کامران دانشجو' روز سه شنبه در مراسم افتتاح 'پارک علم و فناوری'و'اولين مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی' در قم افزود:در صورتی که اين افراد جذب دانشگاه ها شوند، ما پاسخی برای مردم قهرمان و بسيجی ايران که حماسه ۹ دی را آفريدند، نداريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دانشجو درعين حال از برخورد با برخی از اساتيد بسيجی در دانشگاه ها انتقاد کرد و خواستار اصلاح برخی رويه ها در اين زمينه شد.

وزير علوم همچنين خواستار جذب اعضای جديد هيات علمی از سوی دانشگاه های استان قم و رسيدن تعداد آنها به چهار برابر آمار کنونی شد.

وی با بيان اينکه تعداد کنونی اعضای هيات علمی دانشگاه های استان قم يکهزار نفر است، خواستار افزايش آن تا چهار هزار نفر شد.

وی گفت:اکنون ۵۱ هزار دانشجو در دانشگاه های استان قم مشغول تحصيل اند و تعداد فعلی عضو هيات علمی نسبت به دانشجويان بسيار کم است.

دانشجو با اشاره به وجود۴۰ هزار متقاضی برای جذب بعنوان عضو هيات علمی، به روسای دانشگاه های قم اختيار داد تا با مسووليت خود برای استخدام پيمانی متقاضيان عضويت در هيات علمی به مدت يکسال به صورت آزمايشی اقدام کنند.

پارک علم و فناوری استان قم، امروز با هدف ارتقای سطح علمی و فناوری اين استان از طريق توسعه موسسات خصوصی و خودگردان دانش بنيان، هدايت فناوری مولد در جهت پايه ريزی اقتصاد دانش محور، ترغيب واحدهای تحقيق و توسعه صنايع به سرمايه گذاری در توليد و تجاری سازی دانش، در شهرک 'پرديسان' قم آغاز به کار کرد.

ايجاد نقش موثر در پيوند ثروت آفرين دانش و صنعت و بازار، رفع نواقص صنايع داخلی و بهبود توليد با تزريق فناوريهای جديد و استفاده کارآمد از نيرو های متخصص بومی و دانش آموخته در مسير نياز بازار و صنعت از ديگر اهداف احداث اين پارک ذکر شده است.

اولين 'مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی' کشور نيز امروز با هدف جذب و حمايت از راه اندازی کسب و کارهای دانش بنيان و صاحبان ايده در حوزه علوم انسانی، کاربردی کردن و بومی سازی يافته های علوم انسانی به منظور بالندگی جامعه اسلامی ايرانی، کمک به پيشرفت علوم انسانی با رويکرد اسلامی و پاسخ به نيازهای جامعه و جهان اسلام در علوم انسانی در قم افتتاح شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016