پنجشنبه 24 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دفتر تحکيم وحدت: سخنان وزير علوم افشای نقض آشکار حقوق دانشجويان است


دفتر تحکيم وحدت با صدور اطلاعيه ای به سخنان روز گذشته کامران دانشجو اعتراض کرد.

به گزارش دانشجونيوز، دفتر تحکيم وحدت ضمن محکوم کردن اظهارات وزير علوم، اعلام کرده که اين سخنان افشای نقض آشکار حقوق دانشجويان است و از عموم دانشجويان و استادان آگاه خواسته تا ريشه و تفکر حامی اين سخنان را دريافته و آن را رسوا نمايند.

روز گذشته، کامران دانشجو در سخنانی گفته بود "کسانی که در فتنه سال ٨٨ فعال بوده و بعد از اتمام حجت رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه تيرماه همان سال همچنان به فتنه گری ادامه دادند، حق ورود به دانشگاه ها را ندارند."

دفتر تحکيم وحدت با اشاره به اعتراف حاکميت مبنی بر موانع آشکار و پنهان بر سر راه تحصيل، در بخش ديگری از اطلاعيه خود آورده است: "آنجا که جمهوری اسلامی در برابر خواسته ی به حق مردم و دانشجويان، به ضرب گلوله، بازداشت های گسترده، شکنجه و احکام ظالمانه، ساختن انواع دروغ ها و سناريوهای بی مقدار روی می آورد، گستاخانه ادعا می کند که در اوج قله های پيشرفت و رشد علمی قرار دارد؛ اما چنين سخنانی به زيبايی نيات علم گريزی و جمود فکری سردمداران را به تصوير می کشد."

متن کامل اطلاعيه دفتر تحکيم وحدت به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از سالها انکار از سوی مسئولين جمهوری اسلامی در خصوص عدم وجود دانشجوی ستاره دار و نبود هيچ مانعی بر سر راه دانشجويان و استادان برای ورود به دانشگاه ها، بالاخره پرده کنار رفت و دروغين بودن ادعاهای حاکميت جمهوری اسلامی آشکار شد.

وزير علوم دولت غير قانونی دهم، کامران دانشجو، که مجری انتخابات مساله دار رياست جمهوری دهم است، در اظهار نظری مبنی بر جلوگيری از ورود کسانی که در حوادث سال ٨٨ فعال بوده اند به دانشگاه ها، صادقانه بر وجود موانع آشکار و پنهان بر سر راه تحصيل و علم اندوزی در ايران از سوی حاکميت اعتراف نموده است. اين اظهار نظر پوچ بودن ادعاهای جمهوری اسلامی در مورد جايگاه و اهميت علم و دانش در ايران را آشکارا فرياد می زند.

افشای نقض آشکار حقوق بشر به خصوص عليه دانشجويان و استادانی که حاضر به پذيرش قيوميت جماعتی خردستيز نبوده و نيستند، از جنبه های ديگر اين سخنان است. حاکميتی که زندان هايش پر از دانشجويانی است که جرمشان مطالبه ی حق مردم و خويشتن است کجا و ادعای علم دوستی کجا؟ دانشجويانی چون بهاره هدايت، مجيد توکلی، ضياء نبوی، مجيد دری، مهديه گلرو، کوهيار گودرزی، علی مليحی، علی اکبر محمد زاده، مهدی خدايی، حسين رونقی ملکی، شاهين زينعلی، آرش صادقی، اميد کوکبی، شبنم مددزاده، عاطفه نبوی و بسياری ديگر از علم جويان که اکنون بهار جوانی را در زندان های حاکميت علم ستيز جمهوری اسلامی به سر می برند.

آنجا که جمهوری اسلامی در برابر خواسته ی به حق مردم و دانشجويان، به ضرب گلوله، بازداشت های گسترده، شکنجه و احکام ظالمانه، ساختن انواع دروغ ها و سناريوهای بی مقدار روی می آورد، گستاخانه ادعا می کند که در اوج قله های پيشرفت و رشد علمی قرار دارد؛ اما چنين سخنانی به زيبايی نيات علم گريزی و جمود فکری سردمداران را به تصوير می کشد.

سخنان وزير علوم دولت غيرقانونی دهم، در ادامه ی همان تفکری است که خود را مالک ايران و ايرانی می داند و به خود اجازه می دهد که برای دانشگاه، نهادی که چون استخوان در گلو و خار در چشم مستبدين و کوته فکران بوده و خواهد بود، اين چنين تصميم بگيرد و تلاش کند تا از ورود جوانان آگاه، چه در لباس استاد و چه در کسوت دانشجو به دانشگاه ها جلوگيری کند. به راستی، آيا در چنين فضايی است که حاکميت جمهوری اسلامی خود را الگوی مردمان جهان می پندارد، ادعای مديريت جهان می کند و نظام خود را مقدس می پندارد؟!

دفتر تحکيم وحدت، به عنوان نهادی که دفاع از حقوق دانشجويان و حريم دانشگاه را وظيفه خود می داند، اين سخنان را محکوم می کند و از عموم دانشجويان و استادان آگاه می خواهد تا ريشه و تفکر حامی اين سخنان را دريافته و آن را رسوا نمايند.

روابط عمومی دفتر تحکيم وحدت
فروردين ٩١


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016