جمعه 25 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موج دستگيری فعالان عرب آغاز شد

همزمان با سالياد انتفاضه ۱۵ آوريل ۲۰۰۵ در اقليم اهواز،نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی تعداد ديگری از فعالان مدنی عرب را دستگير وروانه بازداشت گاههای سازمان اطلاعات استان کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا به گزارش فعالان حقوق بشر از اهواز؛ نبی سواری (۴۰ ساله)فرزند حسن،متاهل ودارای ۴ فرزند، احمد سواری(۲۵ ساله) فرزند عبدالواحد، صادق شرهانی(۳۰ساله) فرزند عبادی ،حمود صياحی(۳۰ ساله) ، سيد نبی موسوی(۲۶ ساله) فرزند سيد جاسم ، حمود سواری(۲۵ ساله) فرزند رحيم و عقيل سواری(۳۰ ساله) فرزند رحيم از جمله بازداشت شدگان در طی سه روز گذشته بودند.

گزارش فعالان حقوق بشر می افزايد که همزمان با اين موج امنيتی وبرقراری ايستگاههای بازرسی در محلات عرب نشين ،روستاهای اهواز وديگر شهرهای تابعه پادگان های سپاه نيز اعلام آماده باش کرده و سربازان عرب را به مرخصی فرستاده اند.

چند روز قبل نيز دادگاه انقلاب حکم اعدام عارف حميديان فرزند سعيد را صادر و اين حکم در روند اجرايی قرار گرفته است.

فعالان عرب بر اين عقيده هستند که افزايش اعدام ها ودستگيری ها و آماده باش نيروهای امنيتی ونظامی در سطح استان گويای اين است که جمهوری اسلامی در روزهای آيند در صورتی که مردم عرب همانند سالهای گذشته به تظاهرات اقدام کنند اکيدا با برخوردهای وحشيانه ای از سوی مامواران رژيم مواجه خواهند شد.

مردم عرب هر ساله در ۱۵ آوريل(۲۶ فروردين) سالياد انتفاضه ملی خود را که در راستای مبارزه با تبعيض نژادی وتغيير بافت جمعيتی استان بوده، گرامی می دارند و در اين برهه به تظاهرات های مسالمت آميز در سطح ساير شهر ها و روستاهای استان اقدام می کندد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016