جمعه 25 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توقف صادرات نفت ایران به چند کشور اروپایی، بهای نفت را در بازار جهانی افزایش داد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که توقف صادرات نفت ايران به کشورهای اروپایی از جمله آلمان و اسپانیا، موجب افزايش بهاي نفت در بازارهاي جهاني شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صادرت نفت ايران به آلمان در پی توقف صادرات نفت به برخي از کشورهاي اروپايي متوقف شد.

به گزارش شبکه خبري پرس تی وی، قیمت نفت وست تگزاس اينترميديت نیویورک براي تحويل در ماه مه روز چهارشنبه با افزایشی معادل 1,25 دلار در هر بشکه، به 102,27 دلار افزايش يافت.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، بهاي نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه مه نيز عصر چهارشنبه در بازار معاملات لندن با 14 سنت افزايش به 120,02 دلار رسيد.

بهاي نفت در بازارهاي جهاني پس از آن افزايش يافت که ايران در پی توقف صادرات نفتي خود به اسپانيا به عنوان بخشي از اقدامات ضد تحريمي تهران، روز چهارشنبه اعلام کرد که صادرات نفت به آلمان را نيز متوقف کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تهران پيش‌تر صادرات نفت خام خود به فرانسه، انگليس و يونان را نيز متوقف کرده بود و اکنون در حال بررسي توقف فروش نفت به ايتاليا است.

تصميم تهران در واکنش به تحريم‎هاي ضد ايراني کشورهاي اروپايي در قيمت جهاني نفت تاثير داشته و نرخ بنزين در آمريکا و انگليس را به شدت افزايش داده است. افزايش قيمت بنزين تبديل به يکي از مسائل عمده در مبارزات انتخابات رياست جمهوري در آمريکا شده است.

تصميم تهران براي مقابله با اقدامات خصمانه اروپا پس از آن اتخاذ شد که وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا در ماه ژانويه درباره تحريم واردات نفت از ايران و توقيف دارايي‌هاي بانک مرکزي اين کشور در حوزه اين اتحاديه به توافق رسيدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016