شنبه 26 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان تهران: بازپرسی از سعيد مرتضوی و دو متهم پرونده کهريزک


خبرگزاری مهر ـ دادستان تهران در مورد آخرين وضعيت پرونده مداحان تهرانی، جوانفکر، انرژی درمانی، کرسنت، سعيد مرتضوی، قويترين مرد ايران و روحانيون آمر به معروف توضيح داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عباس جعفری دولت آبادی روز شنبه در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرستان دادسرای رسيدگی به جرائم رايانه ای در جمع خبرنگاران به ۶ پرسش خبرنگار مهر پاسخ داد.

آخرين وضعيت پرونده کرسنت

وی در مورد پرونده کرسنت گفت: دادستانی با صدور کيفرخواست پرونده کرسنت را به دادگاه کيفری استان ارسال کرد که تعدادی از متهمان اين پرونده مهم اقتصادی محکوميت پيدا کردند که بخشی از اين پرونده همچنان مفتوح است و بخش ديگر هم متهمان به دادگاه معرفی شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تحقيقات در پرونده شکايت دولت از مداحان تهرانی تمام شد

دادستان تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر آخرين وضعيت پرونده شکايت دولت از مداحان تهران به نام مداحان و حتی عنوان مداح بودن اشاره نکرد و در پاسخ گفت: اسامی را اعلام نکنيد ولی در مورد اين پرونده تحقيقات تمام شده و به زودی نتيجه نهايی به دادگاه اعلام می شود.

پرونده انرژی درمانی در مرحله اعتراض دادستانی

وی همچنين در پاسخ به پرسش ديگری از سوی مهر در مورد پرونده انرژی درمانی گفت: اين پرونده در دادگاه تجديد نظر تبرئه شد و دادستانی به رای دادگاه اعتراض کرد و در مرحله اعتراض قرار دارد. در اين پرونده دادگاه بدوی حکم حبس صادر کرده بود که دادگاه تجديد نظر آن را رد کرد.

آخرين وضعيت پرونده عقرب سياه

جعفری دولت آبادی در مورد پرونده عقرب سياه گفت: در اين پرونده ديوانعالی در خصوص اعتراض دادستانی به رای ديوان در حال رسيدگی است و به محض صدور رای اطلاع رسانی خواهد شد.

پليس هنوز نتيجه پرونده مجسمه های تهران را به دادستانی نداده است

دادستان تهران در پاسخ به چهارمين پرسش خبرنگار مهر در مورد پرونده ربودن مجسمه های تهران گفت: اين پرونده همچنان مفتوح است هرچند پليس اعلام تحقيقات انجام شده ولی برای دادستانی قانع کننده نيست ولی در مورد ربوده شدن مجسمه ای برنزی قبل از عيد در منطقه شميران (بز ميدان تجريش) پس از تحقيقات مشخص شد که سرقت نبوده و جابجايی داخلی بوده است.

توضيح آقای جهرمی در مطبوعات قانونی بود

عباس جعفری دولت آبادی در پاسخ به اين پرسش که آقای جهرمی در پاسخ به اظهارات نماينده دادستان در دادگاه فسادمالی مبنی بر ديدار وی با مه افريد خسروی طی مصاحبه ای با مهر اعلام کرد که من ديداری نداشته ام گفت: اولا مطبوعات حق ندارند اسامی را منتشر کنند ولی آقای جهرمی هم بر اساس قانون مطبوعات می توانند پاسخ خود را به نشريات اعلام کنند.

هر وقت حکم جوانفکر اجرا شد اطلاع رسانی می کنيم

دادستان تهران در پاسخ به اينکه بالاخره اجرای حکم علی اکبر جوانفکر کی انجام می شود گفت: در وقت مقرر اطلاع رسانی می کنيم.

دادگاه علی خليلی ارديبهشت ماه برگزار می شود

جعفری دولت آبادی در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اينکه آخرين وضعيت پرونده روحانيون آمر به معروف به کجا رسيد گفت: پرونده حجت الاسلام مصطفوی چندين متهم شناسايی شدند ولی هيچ کدام ضارب اصلی نبوده و ضارب اصلی هنوز شناسايی نشده است. در مورد طلبه علی خليلی دادگاه ارديبهشت ماه برگزار می شود.

سعيد مرتضوی و ۲ متهم ديگر پرونده بازپرسی می شوند

دادستان تهران در مورد پرونده سعيد مرتضوی گفت: پرونده ايشان در سال گذشته با صدور قرار منع تعقيب به دادگاه رفت و دادگاه رای ۶۰ صفحه ای استدلال کرد و قرار بازپرس را نپذيرفت و پرونده با قرار جلب دادرسی به دادسرا برگشته و از هر سه متهم پرونده به زودی تحقيق می شود. سرنوشت نهايی پرونده در دادسرای کيفری استان رقم خواهد خورد.

تحقيقات بر روی خودکشی بودن نخبه علمی

جعفری دولت آبادی در مورد پرونده ملک زاده توضيح نداد ولی در مورد پرونده نخبه علمی که قبل از سال خودکشی کرد گفت: بازپرس بلافاصله از صحنه بازديد کرد البته قبل از حضور بازپرس اورانس جنازه را پايين آورده بود. بازپرس تاکنون به خودکشی بيشتر اعتقاد دارد ولی به لحاظ تحقيقات بعدا اعلام می شود.

قوی ترين مرد ايران متواری است

دادستان تهران در پاسخ به مهر در مورد آخرين وضعيت پرونده امير قرائی گفت: اين شخص همچنان متواری است و هنوز نتوانسته ايم متهم اصلی را شناسايی کنيم و از قهرمانان انتظار نمی رفت که اين اقدام را انجام دهند.

جعفری دولت آبادی در مورد ششمين جلسه رسيدگی به متهمان فساد مالی که فردا برگزار می شود گفت: جلسه فردا برای رسيدگی به اتهام متهمان قبلی است که هنوز دفاعياتی دارند که حدود ۳ نفر هستند. و بعد از دفاعايت آنها متهمان جديد وارد دادگاه می شوند.

پرونده آتش سوزی در ساختمان تشخيص مصلحت هنوز سرنخی نداريم

دادستان تهران در پاسخ به مهر در مورد پرونده آتش سوزی در ساختمان مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در اين پرونده هنوز به مظنونين نرسيديم و پليس اگاهی تحقيقات مفصلی انجام داده ولی سرنخهای بيرونی نداريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016