یکشنبه 27 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

با پذيرش استعفا از سوی سعيد مرتضوی استيضاح وزير کار رسماً منتفی شد

پس از آن‌که غلامعلی حداد عادل اعلام کرد سعيد مرتضوی پذيرفته است از رياست سازمان تأمين اجتماعی استعفا دهد، ۱۸ نفر از امضاکنندگان طرح استيضاح وزير کار امضای خود را پس گرفتند و استيضاح منتفی شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری فارس: عضو هيئت رئيسه مجلس اعلام کرد که ۱۸ نفر از امضاکنندگان طرح استيضاح وزير کار امضای خود را پس گرفتند، بنابراين استيضاح وزير کار منتفی شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در جلسه علنی امروز مجلس پس از اينکه جهانبخش محبی‌نيا عضو هيئت رئيسه مجلس اعلام کرد که نخستين دستور‌کار جلسه علنی استيضاح شيخ‌الاسلام وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، اميدوار رضايی عضو ديگر هيئت رئيسه طی سخنانی گفت: ۱۸ نفر از امضا‌کنندگان طرح استيضاح وزير کار،‌ امضاهای خود را پس گرفتند.

وی افزود: آقايان نادران، نجابت، زاکانی، نوروزی، توکلی، اکرمی، دهدشتی، مسعودی ريحان، پزشکيان، دهقانی نقندر، سروری، مصباحی‌مقدم، الهيان، حيدرپور، امير حسين رحيمی،‌ موسی‌الرضا ثروتی و شکور اکبر نژاد از جمله افرادی هستند که امضای خود را از طرح استيضاح وزير کار پس گرفتند.

سليمان جعفرزاده نماينده ماکو نيز قبلاً امضای خود را پس گرفته بود.

اين عضو هيئت رئيسه بر همين اساس اعلام کرد که از آنجا که ۱۸ نفر امضای خود را پس گرفتند، استيضاح قابل طرح نيست.

پس از اين سخنان علی لاريجانی رئيس مجلس اعلام کرد: ‌طبق آئين‌نامه مجلس طرح استيضاحی که کمتر از ۱۰ امضا داشته باشد، قابل طرح نيست.

***
حدادعادل در نامه‌ای خطاب به نمايندگان:
مرتضوی پيشنهاد استعفا را پذيرفت/ نمايندگان از استيضاح وزير کار خودداری کنند

خبرگزاری فارس: حدادعادل در نامه‌ای خطاب به نمايندگان مجلس اعلام کرد: جناب آقای مرتضوی پيشنهاد استعفا از سوی اينجانب را که بر مبنای ضرورت همکاری و همدلی ميان مجلس و دولت و با تأکيد بر بيانات رهبر معظم انقلاب مطرح کردم، پذيرفت.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، متن نامه غلامعلی حدادعادل به شرح زير است:

با سلام و احترام، به اطلاع آن عده از همکاران محترم و نمايندگانی که تقاضای استيضاح وزير محترم تعاون و کار و رفاه اجتماعی را امضا کرده‌اند می‌رساند که جناب آقای سعيد مرتضوی به درخواست خود، حوالی ظهر روز شنبه ۹۱.۱.۲۶ با اين‌جانب ملاقات کردند و نظر مشورتی بنده را درباره اين موضوع جويا شدند اين‌جانب با توجه به ضرورت همکاری و همدلی ميان مجلس و دولت و با تأکيد بر بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ديدار نوروزی با مسئولين و مقام‌های کشور، به ايشان پيشنهاد کردم برای حل مشکل از سمت مديريت عامل سازمان تأمين اجتماعی استعفا کند جناب آقای مرتضوی نيز با قبول اين مصلحت‌انديشی پيشنهاد اين‌جانب را پذيرفتند و آمادگی کامل خود را برای استعفا هم در آن جلسه و هم در تماس‌های مکرر تلفنی بعدی اعلام نمودند. اکنون با عنايت به آنچه گفته شد اين‌جانب ضمن تشکر از جناب آقای مرتضوی و توجه و اعتمادی که ابراز داشته‌اند از شما دوستان عزيز که تقاضای استيضاح را امضا کرده‌ايد درخواست می‌کنم از مطرح کردن استيضاح در جلسه علنی مورخه ۹۱.۱.۲۷ مجلس شورای اسلامی خودداری فرماييد تا انشاءالله با پی‌گيری بيشتر استعفای جناب آقای مرتضوی به صورت کامل محقق شود و موجبی برای استيضاح باقی نماند. بديهی است حق استفاده از استيضاح در هر حال برای نمايندگان محترم محفوظ خواهد بود و در فرصت باقی‌مانده تا پايان دوره هشتم قانون‌گذاری هر زمان که ضروری بدانند به وظيفه خود عمل خواهند کرد.

الحمدالله رب العالمين والعاقبه للمتقين

۹۱.۱.۲۶

غلامعلی حدادعادل


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016