شنبه 26 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان تهران: سايت های اينترنتی در مسير قانون نباشند، فيلترينگ می شوند

تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) ـ دادستان عمومی و انقلاب تهران از تشکيل دادسرای نفت و انرژی در تهران خبر داد و به سايت های اينترنتی نيز هشدار داد چنانچه در مسير قانون نباشند، فيلترينگ می شوند.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ايرنا، 'عباس جعفری دولت آبادی' که روز شنبه در مراسم توديع و معارفه سرپرستان قديم و جديد دادسرای ۳۱ جرايم رايانه ای تهران سخن می گفت، افزود: در دادسرای نفت و انرژی به دعاوی مربوط به نفت و انرژی رسيدگی می شود.

وی اضافه کرد: مذاکرات مقدماتی اين کار انجام شده است و پس از تهيه ساختمان و ساير امکانات در سال جاری، اين دادسرا تشکيل خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


*** سايت های رسمی برای ثبت سايت خود اقدام کنند

دادستان تهران در ادامه سخنانش با يادآوری برخی تهديدات اينترنت عليه زندگی شخصی و امنيت ملی کشورها گفت: مرزبندی تهديدات در اينترنت از حوزه نظامی گذشته است و امروز همه تهديدات را با هم و همزمان می شود در اينترنت انجام داد که اين تهديدی بسيار جدی است.

جعفری دولت آبادی انتشار بی عفتی ها و مسايل ضد اخلاقی در اينترنت، ورود به حريم زندگی شخصی افراد و انتشار مسايل خصوصی مردم را نمونه هايی از تهديدات اينترنتی در زندگی روزمره مردم دانست و گفت: البته اينترنت مزايای مثبت فراوانی هم دارد که بايد در کنار هشدار در خصوص اين تهديدات، به مزايای مثبت آن هم توجه کنيم.

وی با اشاره به فيلتر شدن برخی سايت ها و انتقاداتی که در اين خصوص به دادستانی می شود، ادامه داد: کسانی که در نشريات کار می کنند، می دانند که فيلتر شدن سايت ها راحت ترين کار است چرا که می شود با برخی اقدامات فنی اجازه نداد سايت ها باز شوند.

دادستان تهران با بيان اين که متاسفانه برخی سايت ها قانون را رعايت نمی کنند و از مسير قانون خارج می شوند، اظهار داشت: اقدامات برخی سايت ها از کار مطبوعاتی و رسانه ای گذشته است که دادستان مجبور به فيلترينگ آنها می شود.

اين مقام قضايی يکی از مشکلات پيگيری قضايی سايت ها را ثبت نام نکردن سايت ها و مشخص نبودن مديران آنها اعلام کرد و از مسوولان سايت های رسمی در کشور خواست برای ثبت سايت های خود اقدام کنند.

دادستان تهران با مخاطب قرار دادن مديران سايت ها افزود: اگر حمايت دادستانی را می خواهيد در مدار قانون حرکت کنيد چرا که اگر سايتی در مسير قانون نباشد حتما فيلترينگ می شود.

*** پيشنهاد تشکيل ستادی برای رصد جرايم رايانه ای

جعفری دولت آبادی بر لزوم به روز شدن قضات به اطلاعات و مسايل اينترنتی و جرايم رايانه ای تاکيد کرد و گفت: قاضی جرايم رايانه ای حتما بايد مسلط به اينترنت و کامپيوتر باشد و جرايم رايانه ای را به خوبی بشناسد.

دادستان تهران تشکيل ستاد جرايم رايانه ای را با هماهنگی دستگاه های مرتبط با اين حوزه ضروری دانست و گفت: تشکيل ستادی برای رصد جرايم رايانه ای، شناسايی آنها و برخورد با متهمان ضروری است که پيشنهاد آن را به مسوولان عالی قضايی داده ام که اميدوارم شکل گيرد.

*** نظارت بر زندان ها افزايش می يابد

دادستان تهران در ادامه سخنانش، مهم ترين برنامه های کاری خود در سال ۹۱ را در پايتخت، نظارت بر زندان ها، اجرای احکام و افزايش نظارت بر حوزه های نظامی و انتظامی اعلام و ابراز اميدواری کرد در اين حوزه ها ، شاهد تحرک جديدی از سوی دادستانی باشيم.

جعفری دولت آبادی با بيان اينکه نظارت دادستان ها بر زندان ها افزايش می يابد، اظهار داشت: نمی شود فردی در گوشه زندان باشد و کسی سراغ آنها را نگيرد؛ دادستان بايد به وظيفه خود در اين حوزه رسيدگی کند.

وی با تاکيد بر اينکه احکام قضايی برای اجرا شدن صادر می شوند، گفت: اميدواريم شاهد تحرک جدی در حوزه اجرای احکام در سال جديد باشيم.

دادستان تهران نظارت بر حوزه های نظامی و انتظامی را نيز بسيار مهم دانست و يادآور شد مردم از دستگاه قضايی، پاکدامنی و طهارت می خواهند که اميدواريم قضات و کارکنان در اين مورد همکاری خوبی با ما داشته باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016