شنبه 26 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توقف واردات از ۱۰۰ شرکت اروپايی، ليستی از کالاهای ممنوع شده اروپايی


خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) ـ مسئول ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت ايران با اشاره به توقف واردات کالاهای لوکس و مصرفی از ۱۰۰ شرکت اروپايی تصريح کرد: تا زمانی که تحريم های اين شرکت ها ادامه داشته باشد توقف واردات کالاهای لوکس و مصرفی از اين کشورها ممنوع خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ساسان خدايی در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، با اعلام اينکه دو روز است ثبت سفارش واردات کالاهای لوکس و مصرفی از ۱۰۰ شرکت اروپايی متوقف شده است، افزود: تا زمانی که روند تحريم های اين شرکت ها ادامه داشته باشد ثبت سفارش واردات کالاهای لوکس و مصرفی از اين کشورها هم متوقف خواهد بود.

وی تصريح کرد: فعلا اين توقف شامل کالاهای مواد اوليه نمی شود.

مراجعه به آمارهای گمرک ايران نيز نشان می دهد از جمله کالاهای لوکس و مصرفی که ايران از کشورهای اروپايی وارد می کند، اقلامی مانند مبلمان، لوستر، مجسمه و شکلات بوده است. در سال گذشته ايران سابقه واردات مبلمان از کشورهای ترکيه، ايتاليا، فرانسه و آلمان را داشته است. همچنين انواع لوستر از کشورهای ايتاليا، ترکيه، اسپانيا، بلژيک، آلمان، فرانسه و هلند وارد کرده بود. از جمله اقلام ديگر وارداتی از اروپا مجسمه های کوچک پلاستيکی و چوبی بوده که مبدا آن ها ترکيه و ايتاليا بوده است. همچنين در سال گذشته ايران انواع شکلات و دستگاه های سازنده شکلات از کشورهای ايتاليا، آلمان، دانمارک، ترکيه، سوئيس، بلژيک، اسپانيا، هلند، رومانی و اتريش وارد کرده بود. از کشورهای يونان، اسپانيا، ايتاليا، بلژيک، ترکيه، آلمان و اتريش نيز ايران در سال گذشته واردات مربا و ظروف مربا داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016