سه شنبه 29 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امارات تهديد کرد: اگر ايران به صدای عقلانيت گوش ندهد، عواقب خطرناکی در انتظارش است

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : امارات متحده عربی روز دوشنبه هشدار داد که اختلاف و مناقشه بر سر جزاير سه گانه نمی تواند برای هميشه ادامه داشته باشد.

به گزارش سرويس بين الملل انتخاب، شيخ عبدالله بن زياد ال نهيان، وزير خارجه امارات گفت: "ما نمی توانيم با ماجرای جزاير سه گانه برای هميشه مواجه باشيم."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی که در کنفرانس خبری سخن می گفت، افزود: "ما بايد يک برنامه کاری يا يک ضرب العجل تعيين کنيم و اگر اين اقدامات نتيجه ای نداد، سپس می توانيم به دادگاه بين المللی يا به يک حکميت بين المللی مراجعه کنيم"

شيخ عبدالله گفت: "اشغال جزاير سه گانه امارات توسط ايران می تواند بر روی امنيت و صلح بين المللی تاثير جدی داشته باشد، چراکه اين سه جزيره در منطقه ی استراتژيکی از جهان واقع شده و ۴۰ درصد انرژی جهان از کانال های اين جزاير می گذرد"

وی افزود: "من از ايران می خواهم که به صدای عقلانيت و خرد گوش فرادهد و به اين بن بست پايان دهد، چراکه جلوی عواقب آن را نه امارات و نه ايران در اينده نمی توانند بگيرند"

وزير خارجه امارات گفت: "ما اينجا اعلام می داريم که در حل و فصل مناقشه بر سر جزاير اشغال شده ی امارات توسط ايران جدی هستيم"

وی افزود: "باعث تاسف است که يک کشور مسلمان و همسايه و با تمدن و سنت چنين رفتاری کند"

شيخ عبدالله بن زياد ال نهيان، گفت: "اين کشور بايد عاقلانه رفتار کند و مشکلات و نگرانی های خود را به خارج از کشور منتقل نکند. در اين صورت عواقب خطرناکی در انتظار اين کشور است"

وی افزود: "از برادران ايرانی درخواست می کنم که تنش ها را کاهش و به ميز مذاکره بازگردند. اشغال جزاير امارات به مدت ۴۰ سال موجب نااميدی ما شده است"

وزير خارجه امارات گفت: "امارات اقدام اخير ايران را نقض توافق دو کشور می داند"


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016