سه شنبه 29 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عربستان به بازديد احمدی‌نژاد از جزيره ابوموسی اعتراض کرد

راديو زمانه ـ عربستان سعودی سفر محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور ايران به جزيره ابوموسی را "تجاوز آشکار به حق حاکميت امارات متحده عربی" خواند.

عرب‌نيوز گزارش داده ‌است، کابينه عربستان سعودی روز دوشنبه، ۲۸ فروردين (۱۶ آوريل) به رياست ملک عبدالله تشکيل جلسه داد که يکی از موضوعات اين جلسه بازديد رئيس جمهور ايران از جزيره ابوموسی بود.

بر اساس اين گزارش، عربستان اين اتفاق را به‌معنای "بی‌اعتبار کردن تلاش‌ها برای پيدا کردن راه حلی صلح‌آميز و پايان دادن به اختلافات" دانسته ‌است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سفر محمود احمدی‌نژاد به جزيره ابوموسی باعث تيره شدن روابط ايران با امارات متحده عربی در روزهای اخير شده ‌است.

امارات اين جزيره به همراه جزاير تنب بزرگ و تنب کوچک را جزو قلمرو خود می‌داند و ادعا می‌کند که ايران اين جزاير را "اشغال" کرده ‌است.

در برابر، ايران جزاير سه‌گانه را جزو تفکيک‌ناپذير سرزمين خود می‌داند و ادعای مالکيت امارات متحده عربی را بر آن به‌شدت رد می‌کند.

بر اين اساس، امارات متحده عربی پس از سفر محمود احمدی‌نژاد به جزيره ابوموسی، سفير خود را از تهران فراخواند.

روز گذشته نيز وزير امور خارجه امارات ايران را تهديد کرد که "عواقب خطرناکی در انتظارش است."

شيخ عبدالله بن زياد ال نهيان گفت: "ما نمی‌توانيم با ماجرای جزاير سه‌گانه برای هميشه مواجه باشيم. من از ايران می‌خواهم که به صدای عقلانيت و خرد گوش فرادهد و به اين بن‌بست پايان دهد، چرا که جلوی عواقب آن را نه امارات و نه ايران در آينده نمی‌توانند بگيرند."

او همچنين از دولتمردان ايران خواست که "به ميز مذاکره بازگردند."

اين در حالی است که ايران سفر محمود احمدی‌نژاد به جزيره ابوموسی را "موضوع داخلی" خود می‌داند.

اين سفر با استقبال مجلس ايران نيز روبه‌رو شد، چنانچه نمايندگان مجلس ادعاهای وزير امور خارجه امارات درباره جزيره ابوموسی را ناشی از "عدم آشنايی" آنها با موضوع و شبيه "شوخی" دانستند.

امروز نيز علی لاريجانی، رئيس مجلس شورای اسلامی ايران به امارات هشدار داد که "به جای مجادلات فرصت‌سوز، خردمندانه به جايگاه خويش توجه کند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016