چهارشنبه 30 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۶۰ درصد از کارگران قانونی در محدوده خط مرگ زندگی می‌کنند

ـ نرخ خط فقر شديد ۷۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود
- طبق مصوبه مزدی در سال ۹۱ کارگرانی که پايه دستمزد دريافت می‌کنند زير خط فقر شديد در محدوده خط بقاء (خط مرگ) گذران معيشت می‌کنند


خبرگزاری کار ايران (ايلنا) ـ يک فعال کارگری اعلام کرد: در حال حاضر با تصويب دستمزد ۳۹۰ هزار تومانی کارگرانی که پايه دستمزد دريافت می‌کنند زير خط بقاء (خط مرگ) قرار دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرامرز توفيقی در گفتگو با خبرنگار ايلنا ضمن بيان اينکه بيش از ۶۰ درصد از کارگران قانونی کشور پايه دستمزد دريافت می‌کنند، تصريح کرد: کارگران برای فاصله گرفتن از خط بقا و رسيدن به خط فقر شديد به شغلی های دوم و سوم روی آورده‌اند.

او با اشاره به افزايش نرخ خط فقر تصريح کرد: به دليل افزايش نرخ اقلام مصرفی سبد هزينه خانوار کارگری، نرخ خط فقر از يک ميليون و ۲۵۰ هزار تومان در سال ۹۰ به يک ميليون و ۴۰۰ هزار تومان افزايش يافته است و با توجه به اين که نرخ خط فقر شديد ۷۰۰ هزار تومان برآورد می شود طبق مصوبه مزدی در سال ۹۱ کارگرانی که پايه دستمزد دريافت می‌کنند زير خط فقر شديد در محدوده خط بقاء (خط مرگ) گذران معيشت می‌کنند.

عضو کميته مزد با اشاره به بلاتکلفی کارفرمايان و کارگران در سال جاری تصريح کرد: کارفرمايان به علت اعمال سياست‌های تحريم نگرانی از فاز دوم اجرای قانون هدفمندی و عدم ارائه بسته‌های حمايتی در بلاتکليفی کامل به سر می‌برند. در صورتی که دولت از ارائه بسته‌های حمايتی خودداری کند در سال جاری با بحران بيکاری مواجه خواهيم شد.

او افزود: عدم پرداخت مزد عادلانه موجب شده است که کارگران به دنبال لقمه‌ای نان برای سير کردن خانواده‌های‌شان بيشترين ساعات عمر خود را در محيط کار به سر ببرند و در شرايطی که انواع وام‌ها را از بانک‌ها دريافت کرده‌اند ناچارا برای حفظ آبرويشان بيش از حد کار کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016