جمعه 1 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

با درخواست زندانيان و در پی وخامت حالش، رضا شهابی به اعتصاب غذای خود پايان داد

رضا شهابی فعال کارگری و عضو سنديکای شرکت واحد و اتوبوس رانی تهران و حومه پس از چند روز اعتصاب غذا و در پی وخامت حالش با درخواست ساير زندانيان به اعتصاب خود پايان داد.

اين فعال کارگری در آستانه روز کارگر در اعتراض به عدم رسيدگی پزشکی و تحقق نيافتن وعده های مقامات قضايی از روز شنبه ٢۶ فروردين دست به اعتصاب غذا زده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار کلمه، از آنجا که اين زندانی سياسی در شرايط جسمی نامساعد بود، ادامه اعتصاب وی را با مشکلات بحرانی و جدی جسمی رو به رو کرده و هم بندانش از وی درخواست کردند تا با انصراف از اعتصاب غذا، از راه های ديگری خواسته های خود را دنبال کند. رضا شهابی نيز با اين درخواست موافقت کرد.

اين زندانی سياسی همزمان با دومين روز سال نو مادر خود را از دست داد و مسئولان زندان از دادن مرخصی برای شرکت وی در مراسم عزاداری نيز خودداری کردند.

وی هفته گذشته از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران توسط قاضی صلواتی به شش سال حبس تعزيری محکوم شده بود.

به گفته ربابه رضايی همسر رضا شهابی، در گفتگو با کلمه، وی بر اساس حکم صادره به اتهام تبليغ عليه نظام به يک سال حبس و هم چنين به اتهام تبانی به قصد اقدام عليه امنيت ملی نيز به پنج سال حبس محکوم شده است. همچنين بر اساس اين حکم، رضا شهابی به ۵ سال ممنوعيت از فعاليت محکوم شده است.

ربابه رضايی همچنين خاطر نشان کرد اين حکم در حالی برای همسرش صادر می‌شود که وی تا به حال۲۲ ماه در بازداشت غير قانونی و به صورت بلاتکليف در زندان بوده است.

اين عضو هيات مديره و مسؤل امور مالی سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی ٢٢خرداد ٨٩ بازداشت شد و در حين انتقال به بند ٢٠٩ به دليل ضرب و شتم شديد از ناحيه گردن به شدت آسيب ديد.

١٩ ماه نگهداری رضا شهابی در بند٢۴٠ و ٢٠٩ زندان اوين و بازجويی ها تحت فشار و شکنجه و تهديد به اعدام موجب شد، اين زندانی برای رسيدگی به وضعيت حقوقی و قضايی دست به يک اعتصاب غذای طولانی بزند.

يک هفته اعتصاب خشک و ۴۵ روز اعتصاب غذای تر به همراه درمان نشدن آسيب های نخاعی موجب ضعيف شدن بنيه اين زندانی سياسی شده و شرايط بهداشت و تغذيه نامناسب زندان، وضعيت بيماری وی را تشديد کرده است. کم خونی حاد، فشارخون نامنظم، ضربان بی ثبات قلب، درد در ناحيه گردن و ستون فقرات و بی حسی در اندام های يک طرف بدن تنها بخش هايی از آسيب های دوران بازداشت است که اين فعال کارگری با آن دست به گريبان است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016