پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"ایران احتمالا پروتکل الحاقی را می پذیرد"

سفیر ایران در مسکو از احتمال پذیرش پروتکل الحاقی معاهده منع گسترش سلاحهای هسته ای توسط ایران خبر داده است، اما این اظهارات با واکنش سرد وزارت خارجه آمریکا مواجه شده است.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، محمود رضا سجادی، سفیر ایران در مسکو روز چهارشنبه در مصاحبه ای در محل سفارت ایران گفت: "ایران ممکن است پروتکل الحاقی معاهده منع گسترش سلاحهای هسته ای را نیز بپذیرد."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در صورت پذیرش این پروتکل، امکان بازرسی های جامع تری از تاسیسات هسته ای ایران برای بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی فراهم خواهد شد.

به گفته آقای سجادی، ایران در حال بررسی طرح روسیه برای حل مناقشه سیاسی بر سر برنامه هسته ای ایران است.

طرح مورد اشاره آقای سجادی هفته گذشته توسط سرگئی ریابکف، معاون وزیر خارجه روسیه ارائه شد. در فاز اول این طرح، ایران تولید سانتریفیوژ و تجهیزات دیگر غنی سازی اورنیوم را متوقف خواهد و دستگاه هایی که تولید شده اما هنوز در تاسیسات غنی سازی نصب نشده اند را انبار خواهد کرد.

به گفته آقای ریابکف، در این فاز، در یک رویکرد گام به گام، طرف مقابل نیز اعلام می کند که از اعمال هر نوع تحریم جدید علیه ایران خوداری خواهد کرد.

اما در واشنگتن، ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات آقای سجادی گفت، او در مذاکرات بین المللی درباره برنامه هسته ای ایران نقش محوری ندارد.

خانم نولاند افزود، ملاک گفتار و کردار ایران بر سر میز مذاکرات است.

ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا تحریمهایی را علیه بانکها و بخش نفت ایران تصویب کرده اند و تلاش دارند تا با اعمال فشار، کشورهای دیگر، از جمله چین را به کاهش خرید نفت از ایران وادارند.

کشورهای غربی و اسرائیل ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای متهم می کنند اما ایران تاکید دارد که برنامه هسته ایش صرفا ً اهداف صلح آمیز دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016