پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير علوم: چرا بعضی از رسانه‌ها تيتر می‌زنند که دانشگاه دخترانه تاسيس شد؟

آموزش - خبر آنلاين ـ کامران دانشجو امروز در شاهرود گفت: چرا بايد ۳۳ سال از انقلاب بگذرد اما هنوز درباره جدايی سرويس دختران و پسران بحث شود، اين موضوع يک امر بديهی است.


به گزارش خبرآنلاين؛ وزير علوم امروز در مراسم افتتاح پرديس مهندسی و فناوری‌های نوين دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: چرا بايد بعد از ۳۳ سال تنها يک دانشگاه دخترانه در کشور داشته باشيم که همان دانشگاه الزهرا(س) است. اين دانشگاه پيش از انقلاب با نام ديگری فعال بود و هم اکنون به دانشگاه الزهرا(س) معروف شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او منتقدانه خطاب به رسانه ها گفت: "چرا بعضی از رسانه‌ها تيتر می‌زنند که دانشگاه دخترانه تاسيس شد؟ ما بايد در کشور دانشگاه دخترانه داشته باشيم."
وزير علوم همچنين گفت: "‌از دانشگاهی بايد ترسيد که جوانان را با نگاه غربی تربيت می‌کند و در مسير امام خمينی(ره) حرکت نمی‌کند. ‌دانشگاه سرمايه نقدی ملت را به سرمايه نيروی انسانی تبديل و در اين تصوير خاص دانشگاه برای جامعه کادرسازی می‌کند. اين کادر قرار است طرح‌های اجرايی مملکت را به چرخش درآورد و قوانين را تصويب کند و بر کرسی قضاوت بنشيند.بنابراين دانشگاه جايی برای تربيت نيروی متخصص و متعهد است که آرمان‌های جامعه در آن تربيت می‌شود."

دانشجو همچنين درباره بازنشستگی استادان هم مشابه حرف هايی که چند روز پيش در اجلاس روسای دانشگاه های کشور داشت، بيان کرد: "يک نفر يک نمونه بياورد که وزارت علوم در بازنشستگی اساتيد خلاف قانون عمل کرده است."

او همچنين گفت: "کسی که در فتنه سردمدار بوده و در واقع بعد از خطبه مقام معظم رهبری و ۹ دی در بحث فته فعال بوده جايش در دانشگاه نيست. در سال ۸۸ و بعد از فتنه عده‌ای شک داشتند که در مهر ماه کلاسها تشکيل می‌شود يا خير؟ اما دانشگاهيان ما بهترين اقشار جامعه و ديندارترين و همراه با ولايت ، چشم طمع دشمن را کور کرده و پشتوانه اقتدار نظام هستند."

وزير علوم دوباره به شعار خود درباره افزايش دانشجوی دکتری اشاره کرد و گفت: "ظرفيت دکتری را بايد افزايش داد و اين به معنای کاهش کيفيت در مقطع دکتری نيست. در اين زمينه بايد غل و زنجير را از پای استادان و دانشگاه‌ها برداشت و نبايد به آنان گفت که بيش از ۵ دانشجو داشته باشند، هيچ جای دنيا اين گونه نيست."

او همچنين درباره کمبود خوابگاه در دانشگاه های شهرستان ها هم گفت: "چاره کار خوابگاه درست کردن نيست بلکه بومی گزينی است. اگر دانشجو در کنار خانواده باشد از نظر اقتصادی تامين است و رکن خانواده با بومی سازی حفظ می‌شود و از سوی ديگر از نظر فرهنگی هيچ معضلی وارد نمی‌شود که در اين زمينه از مجلس شورای اسلامی تقاضای کمک داريم.وزيرعلوم تصريح کرد: اگر قرار است دانشگاه داشته باشيم اين دانشگاه بايد بومی باشد بدين معنا که در مرزهای دانش و بر مبنای اصول اسلامی حرکت کند و آداب و رسوم خوب ايرانی ـ اسلامی در آن شکل گيرد و در اين راستا از همه کمک می‌خواهم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016