جمعه 8 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مقایسه سعید مرتضوی با سرهنگ آیزنر اسرائیلی؟ ناصر مستشار

رژیم حاکم برایران با فشار بعضی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و در جهت فرو نشاندن اعتراضات مردم ، به تقاضای برکناری سعید مرتضوی جنایت کار کهریزک پاسخ مثبت داد اما سعید مرتضوی با حمایت دولت احمدی نژاد همچنان در سمت خود ابقاء گردید!

جنایات سعید موتضوی با سرهنگ آیزنر اسرائیلی قابل مقایسه نیست اما سرهنگ آیزنر بعد از ضرب و شتم یک صلح طلب دانمارکی ـ فورا از سمت خود برکنار گردید اما سعید مرتضوی با آنهمه جنایت بی شمار در دادگاه های اسلامی و زندان های جمهوری اسلامی که علیه آزادی خواهان مرتکب شده است ، همچنان در سمت خود ابقاء گردید تا به انسان ستیزی های خود ادامه دهد!

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت که وزیر کار، آقای شیخ الاسلامی گفته است که سعید مرتضوی در پست ریاست سازمان تأمین اجتماعی ماندگار خواهد بود. این در حالی است که مرتضوی هفته گذشته برای آنکه جلوی استیضاح شیخ الاسلامی را بگیرد، گفته بود که استعفا خواهد داد؛ او در این زمینه، "قول شرف" داده بود.

رسانه های داخلی در ایران می گویند که این عمل احمدی نژاد و وزیر کار او، دهن کجی آشکار به نمایندگان مجلس است.

دولت اسرائیل در مقایسه با جمهوری اسلامی ، کشور خویش را بسیار دمکراتیک اداره می کند به نمونه بارزی از وجوه دمکراسی در منطقه خاورمیانه دست یافته است!مشکل اساسی دولت اسرائیل در توسعه دمکراسی به همسایگان خویش گره خورده است.

اما جمهوری اسلامی هم ملت ایران را با ظلم وستم اداره می کند و در امور داخلی همسایگان خویش نیز تعدی و دخالت های بی شمار را به یک تکلیف الهی تبدیل نموده است تا انقلاب اسلامی را به همه کشورهای همجوار صادر نماید!

ای کاش اسرائیل از دمکراسی داخلی خویش به همسایگان خود سرایت می داد وجمهوری اسلامی نیز صدور دولت وحشت خود به منطقه دست بر می داشت!

حاکمان اسرائیل، دمکراسی و رفاه را فقط برای ملت خود می خواهند نه همسایگان نزدیک خویش ـ که در همین نقطه بیشترین ضربه را موجودیت کشور اسرائیل وارد می آورند!پس دمکراسی شما کجاست ،وقتی همسایگان خود را با اعمال ورفتار صحیح به دشمنان خود تبدیل می نمائید ومردم اسرائیل را دریک قفس دیوار آهنین اما دمکراتیک اداره می کنید؟ ای حاکمان اسرائیل !دولت دمکراتیک و رفاه خود را برای همسایگان خود نیز عرضه کنید تا جهانیان به صداقت شما پی ببرند!

گونتر گراس را مانند قوانین حاکمان اسلامی ایران به سرزمین تان ممنوع الورود کردید ، چرا؟
شما که از قلم او نباید وحشت داشته باشید!

پاسخ نوشته را با قلم بدهید و نه با تهدید و ضرب و جرح جوانان عاشق به صلح و دمکراسی!
کار را به جائی رسانده اید که هیچکس قادر به دفاع از شما نیست و اعمال زشت شما ، رهبران انسان ستیز حکومت اسلامی را ازدیو صفتی نجات داده است و مردم ناآگاه جهان به غلط آنها را فرشته می پندارند!

یکی از افتخارات دولت اسرائیل در این نهفته شده است که در خاورمیانه عقب مانده ،تاکنون بهترین دمکراسی منطقه را پیاده کرده اند!

دولتی که ابتدا سرزمین هائی را اشغال می کند و سپس به شهر سازی مشغول می شود و پس از آن در باره صلح با صاحبان همان سرزمینها سخن می گوید!

دولت راستگرای اسرائیل که ادعای دمکراسی منطقه را دائما در بوق و کرنا می دمد ،بهتر است کمی از آن دمکراسی را به جهانیان نشان دهد ویا شاید به خارج از اسرائیل نیز صاد ر کند!

فیلم زیر از رفتار وحشیانه دولت مدعی دمکراسی اسرائیل علیه صلح جویان اروپائی حکایت می کند!

افسر اسرائیلی که دانمارکی حامی فلسطینی ها را کتک زد

از مقام خود برکنار شد اما سعید مرتضوی با آنهمه جنایت، همچنان در سمت خود ابقاء گردید!

صحنه برخورد افسر اسرائیلی با هوادار دانمارکی فلسطینی ها

در پی تحقیقاتی که در سه روز گذشته ارتش اسرائیل در مورد اقدام یک افسر به نام سرهنگ آیزنر در حمله با قنداق تفنگ به یک فعال دانمارکی طرفدار فلسطینی ها به عمل آمد، رییس ستاد کل ارتش اسرائیل، ارتشبد بنی گنتس امروز تصمیم گرفت که این افسر را در پست خود برکنار کند؛ چرا که او مرتکب اشتباه شده و از مقررات ارتش تخطی نموده است.

سرهنگ آیزنر در واکنش به تصمیم رییس ستاد کل گفت که آن را با قلبی سنگین پذیرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این چه دمکراسی هست که دولت اسرائیل را چه در داخل و خارج آن کشور بدنام کرد ه است و دولت اسرائیل در سال 2011 بعنوان یکی از کشورهای بد نام در میان جهانیان شناخته گردید!

سرکو ب ،سرکوب هست و ما در جهان سرکوب دمکراتیک نداریم! اما دولت راست گرای اسرائیل از سرکوب دمکراتیک دفاع می نماید!

تمام شکوفائی و دمکراسی که تا کنون در غرب دیده شده است به شدت به رونق اقتصادی کشورهای مذبور وابستگی داشته است که تاکنون در رابطه ای تنگاتنگ و از کشورهای عقب نگاه داشته تغذیه کرده اند وگرنه در همین اروپا کشورهائی در گذشته مانند یونان کودتا خیز و پرتقال و اسپانیا فاسیست خیزرا می توان نام برد که در اروپا حضور دارند اما بعلت عدم اقتصاد پر رونق از دمکراسی پیشرفته همسایگان خود برخوردار نبوده اند. اما دولت اسرائیل علیرغم رونق اقتصادی داخلی هیچگاه به رشد دمکراسی پایدار در منطقه یاری نرسانده است بلکه به رشد انتقام جوئی و ستیز علیه خویش در میان جوانان و توده های محروم یاری رسانده است.در ضمن کشورهای سرمایه داری در یک دوره ائی در رقابت با کشورهای مدعی سوسیالیستی تلاش کرده بودند تا به مردم خود حداکثر رفاه اجتماعی و آزادی را ارائه بدهند تا خود را از کشورهای سوسیالیستی بهتر جلوه بدهند که نمونه بارز آنرا می تواند رقابت آلمان غربی با آلمان شرقی مثال آورد که بعدها همه خدماتی را که به مردم خود داده بودند پس از فروپاشی سوسیالیسم یکی پس از دیگری پس گرفتند!بقول کارل مارکس کشوری نمی تواند به دمکراسی خود افتخار کند اما در خارج از مرزها به استعمار و استثمار و سرکوب دیگر ملت ها دست بزند و از ثروت آن سرزمین ها برای خود تمدن بیافریند و بدان مفتخر باشند.منظور مارکس در باره استعمار انگلستان در هند بود که علیرغم اینها استعمار را از آنجائیکه دست به وجود آوردن سرمایه داری و طبقه کارگر می زند تا اندازه ائی به نفع ممالک عقب مانده ترسیم می کند تا اهالی این کشورها با دمکراسی ومبارزه طبقاتی آشنا گردند.کشورهای سرمایه داری در تمام قرون گذشته از نهضت های ارتجاعی و اسلامی حمایت کرده اند و نگذاشته اند تا کشورهای عقب مانده به دمکراسی دست بیابند.جنبش های اسلامی که در یک دوره ائی بنام کمر بند سبز به دور شوروی ایجاد گردید مانند این هست که امپریالیست ها باد کاشتند و اینک خود طوفان درو می کنند!اما دولت مدعی به دمکراسی اسرائیل در تمام شصت سال موجودیت خویش هیچگاه برای رشد دمکراسی در منطقه یاری نرسانده است ،بلکه موجب رشد بنیاد گرائی اسلامی گردیده است!از آنجائیکه دولت اسرائیل در پیرامون خود به دمکراسی خواهی نپیوسته است، بدین خاطر دمکراسی درونی کشور اسرائیل نیز در خطر نابودی و انهدام قرار گرفته است.

هنوز برای برگشت به دمکراسی زمان کافی وجود دارد تا دولت اسرائیل با عقب نشینی از سرزمینهای اشغالی و تضمین تشکیل دولت مستقل فلسطین برابر عهد نامه 1947 سازمان ملل که شکل گیری دولت اسرائیل و عربی را وعده داده بود پیاده گردد تا منطقه خاورمیانه به آرامش برگردد!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016