شنبه 9 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کارگران شرکت کبريت سازی تبريز در آستانه‌ اخراج هستند

خبرگزاری هرانا - در ماه‌های اخير زمزمه‌های مبنی بر فروش ماشين آلات توليدی شرکت کبريت سازی تبريز به کشور هندوستان و بيکاری ۱۱۰ نفر از کارگران اين واحد توليدی تشديد شده است.

به گزارش ايلنا از آذربايجان، بر اساس اعلام شورای اسلامی کار کارخانه کبريت سازی تبريز (صدقيانی) قبل از عيد اميد آن می‌رفت که از اين اقدام جلوگيری شود اما متاسفانه در دو ماه اخير با وجود آنکه دو نفر از سهامداران کارخانه موافق ادامه فعاليت کارخانه می‌باشند موضوع بارديگر به طور جدی مطرح شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر پايه همين گزارش سهامدار بزرگ اين شرکت حاضر است که سهام خود را به نصف قيمت به نفر هندوستانی بفروشد و در اين صورت وضعيت اشتغال کارگران کبريت سازی تبريز به خطر خواهد افتاد.

لازم به ذکر است همزمان با اين کارخانه دو کارخانه کبريت سازی ديگر فعال در تبريز هم قصد فروش کارخانه خود را داشتند که به قرار اطلاع از اين اقدام خود صرفنظر کرده‌اند.

بر اساس اعلام شورای اسلامی کار کبريت سازی تبريز (صدقيانی) اين اقدام در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال توليد ملی و حمايت از کار و سرمايه ايرانی نامگذاری شده است دور از انتظار بوده و لازم است مسئولين با رفع مشکلات و اتخاذ تمهيدات لازم و حمايت‌های مقتضی برای جلوگيری از انتقال ماشين آلات و تعطيلی اين واحد توليدی به عمل آورند.

همين گزارش حاکی است طبق اظهارات مدير عامل اين کارخانه تا پايان تير ماه با کليه کارگران کبريت سازی تبريز (صدقيانی) تصفيه و کارخانه بسته خواهد شد.

با تعطيلی اين واحد توليدی ۷۰ نفر از کارگران قراردادی و ۴۰ نفر کارگررسمی از کار بيکار خواهند شد.

شورای اسلامی کار کبريت سازی تبريز به مسئولين حامی صنعت پيشنهاد کرده است تا ذترتيبی اتخاذ شود تا اين کارخانه به سرمايه گذاران ايرانی فروخته شود تا هم اين کارخانه تعطيل نشود و هم کارگران بتوانند بر سر کار خود برگردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016