شنبه 9 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير اقتصاد: در سال ۹۰ درآمدها ۲۵ درصد رشد داشته‌اند

خبرگزاری پانا: وزير امور اقتصادی و دارايی از رشد برخی شاخصهای اقتصادی در سال گذشته خبر داد و گفت: درآمدها و پرداختها در سال ۹۰ حدود ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته اش رشد داشت.

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پايگاه اطلاع رسانی دولت، شمس الدين حسينی با اشاره به رشد ديگر شاخصهای اقتصادی در کشور تصريح کرد: بر اساس آخرين آمار سال گذشته ۲۵ درصد رشد صادرات غير نفتی را شاهد بوديم ارزش آن از ۴۳ ميليارد دلار عبور کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنين به ميزان واردات اشاره کرد و افزود: واردات صورت گرفته اگر چه پاسخ نيازهای کشور را داد اما با مجموعه برنامه ريزی های صورت گرفته ارزش آن با ۶ درصد کاهش به ۶۰ ميليارد دلار رسيد.

وزير اقتصاد درباره تراز تجاری کشور گفت: تراز تجاری اقتصاد کشور به لحاظ منفی کردن يا خروج نفت، صادرات غير نفتی و کل واردات نسبت به سال قبلش بهبود يافته است.

حسينی به رشد بازار سرمايه هم اشاره کرد و افزود: بازار سرمايه با رشدی ۲ درصدی مواجه بود و با همين نرخ به کار خودش ادامه داد.

وی همچنين اذعان کرد: در سال ۹۰ ارزش بازار بورس به ۱۲۷ هزار ميليارد تومان رسيد که می توان به جرات گفت بازار بورس ما به يکی از بازارهای بزرگ بورس و يا يکی از بازارهای بزرگ سهام دنيا تبديل شده است و اين در حالی است که ارزش معاملات بازار فرابورس ما از ۸ هزار ميليارد تومان گذشته و ارزش معاملات بورس کالا به ۱۷ هزار ميليارد تومان رسيده است.

وزير اقتصاد سال گذشته را در حوزه بيمه بسيار خوب ارزيابی کرد و گفت: عملکرد ما در حوزه بيمه در سال ۹۰ بسيار خوب و پررونق بود و توانستيم در ۱۰ ماهه اول سال حدود ۴۷ درصد حق بيمه های توليدی را افزايش دهيم.

حسينی اظهار کرد: سال ۹۰ از نظر بودجه‌ای اگر چه با انضباط مديريت شد اما در عين حال انبساطی بود و به بيان آمارها شاهد رشد شاخصهای اقتصادی بوديم و اين از اين منظر بسيار مورد توجه است که در بيرون از کشور برخی ها قصد داشتند شايعه پراکنی کنند که دولت در پرداختها دچار مشکل است که اين به آنها و ديگران ثابت شد.

وی تاکيد کرد: سال ۹۱ سال به بهره برداری رسيدن حجم فعاليتها و سرمايه گذاری هايی است که در دولتهای نهم و دهم آغاز شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016