شنبه 23 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فريدون جيرانی، مجری برنامه سينمايی "هفت" از کار برکنار شد

خبرگزاری هرانا – با مخالفت جمعی از نيروهای تندرو در نحوه اجرای برنامه سينمايی "هفت" مجری آن فريدون جيرانی از فعاليت در اين برنامه برکنار شد.

به گزارش هرانا حذف فريدون جيرانی از اين برنامه مربوط به انتقادهايی است که برخی از نيروهای تندرو پس از پخش برنامه در روز جمعه ۲۵ فروردين‌ماه سال جاری است که در آن مناظره علی معلم، تهيه‌کننده، کارگردان و محمدصادق کوشکی، عضو هيئت علمی دانشگاه تهران بر سر سينمای پس از انقلاب و رويکردهای آن برگزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سال ۱۳۹۱ که سومين سال فعاليت اين برنامه و به نوعی سال تثبيت آن به شمار می‌رفت، با حرف‌ها و حديث‌های مختلفی آغاز شد. جيرانی در برنامه‌اش سرمقاله‌ای را خواند و رويکرد اين برنامه را در سال ۱۳۹۱ اعلام کرد. او در اين سرمقاله با تشريح وضعيت سينما، به دو قطبی شدن فضای هنر هفتم در ايران اشاره کرد و گفت که برنامه هفت مدافع تفکری است که نمی‌خواهد سينمای ايران دولتی شود و به دهه ۶۰ باز گردد.

پس از پخش برنامه روز ۲۵ فروردين، ۲۱ رسانه حامی حکومت عليه برنامه "هفت" نامه‌ای خطاب به عزت‌الله ضرغامی نوشتند و خواهان مناظره با دست‌اندرکاران اين برنامه شدند.

اين رسانه‌ها از فريدون جيرانی انتقاد کرده و گفتند وی در برابر "سينمای ارزشی" و "سينمای دفاع مقدس" موضع منفی دارد و در برنامه‌های "هفت" از سينماگران مخالف پشتيبانی می‌کند.

پس از اين نامه انتقادی فضل‌الله شريعت‌پناهی مدير اجتماعی شبکه سه با اشاره به بيانيه ۲۱ رسانه و انتقاد به اجرای جيرانی، گفت: "جيرانی نيز نقطه نظراتی را در زمينه اين بيانيه عنوان کرد، که اين نظرات کاملا شخصی بوده و بدون اطلاع ما اقدام به اين کار کردند و آقای ضرغامی نيز به جيرانی تذکر داده بود."

پس از پخش شايعاتی در مورد برکناری تيم جيرانی ۳۴ چهره سينمايی نيز با انتشار نامه‌ای سرگشاده به عزت‌الله ضرغامی رئيس سازمان صدا و سيما از جيرانی و برنامه «هفت» حمايت کردند، مسعود کيميايی، داريوش مهرجويی، مسعودجعفری جوزانی، ابراهيم حاتمی کيا، احمدرضا درويش، رضا می‌رکريمی، بهروز افخمی از جمله حاميان اين برنامه بودند.

سر انجام روز گذشته فريدون جيرانی در ابتدای برنامه گفت که "هفت" امشب آخرين برنامه‌ای است که با حضور او روی آنتن می‌رود و از هفته بعد يک «تيم جديد» اين برنامه را اجرا می‌کنند.

اين برنامه با تاخير زيادی روی آنتن رفت و جيرانی با اشاره به اين تاخير گفت که از پخش محترم تشکر می‌کنيم که در اين مدت طولانی به صورت زيرنويس اعلام نکردند که امشب برنامه «هفت» روی آنتن می‌‌رود.

او که در ابتدای برنامه اعلام کرده بود، اين آخرين برنامه اوست، افزود: "من از بدرقه خوب پخش محترم سپاسگذارم و از دوستان ممنونم به خاطر اين بدرقه."

برنامه "هفت" از هفته آينده با تهيه کنندگی محمدخزائی دبير دوره گذشته جشنواره فيلم فجر و تهيه کننده سينما روی آنتن می‌رود و محمود گبرلو منتقد سينما هم مجری اين برنامه است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016