شنبه 23 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيا حاکميت جمهوری اسلامی ضد دين است يا شاهين نجفی؟ ناهيد حسينی

امروز عصر به برنامه تفسير خبر صدای آمريکا گوش ميدادم، آقای فرهودی مجری برنامه، نظر مهمانان را در مورد ترانه "نقی " شاهين نجفی پرسيد، ابتدا آقای فرهودی گفت بعضی ها معتقدند که شاهين نجفی به امام نقی" امام چهارم" شيعيان توهين کرده است و حدود يک دقيقه از ترانه برای مهمانان و بينندگان پخش شد، در اين فاصله گويا دکتر نوری زاده به آقای فرهودی توضيح داده بود که امام نقی" امام دهم" است نه امام چهارم، آقای فرهودی حرفش را اصلاح کرد و عذر خواست، وسپس نوبت آقای محمد سهيمی مهمان ديگر برنامه رسيدکه خيلی هم به مسلمان بودن خودش بها ميداد و طی برنامه چندين بار تذکر داد که او مسلمانی معتقد است، او نيز گفت که امام نقی" امام يازدهم" شيعيان است... من که هيچ اطلاعاتی در اين زمينه ندارم برايم اين سؤال ايجاد شده که بالاخره امام نقی امام چندم شيعيان است؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دوستان، اين قضيه در مورد اکثر ايرانيان صدق ميکند،امروز مسئله مردم پرداختن به دين نيست، حجاب و نماز و روزه نيست، اصلا بگذاريد براحتی بگويم جامعه ايران يک جامعه مذهبی نيست و نميخواهد مذهبی باشد. بسياری از مسلمانان سنتی که از حاکميت فاصله گرفته اند ابدا حاکميت را مسلمان نميدانند و معتقد هستند که حاکميت موجود به اسلام لطمه جدی زده است و خط خود را از آنها جدا کرده اند.

همين دست در جيبهای مسلح ضد اسلام هستند که می خواهند با زور جامعه ايران را مذهبی جلوه دهند، مگر آنهمه افرادی که در زندان هستند مسلمان نبودند؟ دکتر زيدآبادی مسلمان نبود؟ آقايان کروبی و موسوی فرزندان خود آيت الله خمينی نبودند؟ آقای احمدی نژاد جگرگوشه آقای خامنه ای نبود؟ چطورشد همه يکباره مرتد، منحرف و فتنه جو معرفی شدند؟ آيا معيارهای مذهبی حاکمين بر اساس قدرت و پول تعيين نشده است؟ آيا واقعا تصميم" شيعه آن لاين" مبنی بر قتل شاهين نجفی با سوء استفاده از فتوای آيت الله صافی گلپايگانی که دو هفته قبل ازپخش اين ترانه اتفاق افتاده به علت توهين به امام نقی بوده يا افشای عاميانه همين زورگويانی است که از دين برای رسيدن به اميال خود سوء استفاده ميکنند؟ بر آشفتگی آنها از بيان دزدی، بدبختی و کشتار از زبان خواننده جوانی است که در ميان جوانان ايرانی محبوبيت دارد نه دفاع از اسلام. شاهين نجفی ميگويد حالا که شما چاه جمکران درست کرده و امام زمان را در آن زندانی کرده ايد و نميگذاريد ظهور کند، امام نقی را به کمک می طلبم.

دوستان، درد جامعه ما ترس است، وحشت است، زندانی کردن و ترور است، وگرنه بيان افکار، پرسش و جستجو کردن از نيازهای بشر است، جز حقوق اوليه يک انسان است، هيچ چيزی به خودی خود مقدس نيست، ما انسانهای فرصت طلب آنرا مقدس و غيرقابل دست زدن ميکنيم. اين ديوارهای غير واقعی دير يا زود ميشکند، دنيا متفاوت شده، دوران زور و استبداد بسر رسيده، و ميهن ما هم دير يا زود خود را از قيد و بند بردگی ميرهاند، استبداد با نيازهای فردی و منافع سياسی هيچ کشوری در دنيای امروز همخوانی ندارد ،تنها چاره اش هم از بين رفتن است و بس.

نتيجه ای که ميخواهم بگيرم اينست که شاهين نجفی حداقل با پخش ترانه رپ "نقی" اين فرصت را به ايرانيان داد که بپرسند و بخاطر بسپارند که امام نقی چندمين امام شيعيان است، کاری که جمهوری اسلامی در طول سی و چهار سال عمر خود نتوانست بکند. آيا واقعا شاهين نجفی به اسلام توهين کرده يا حاکمان جمهوری اسلامی؟

ناهيد حسينی - لندن


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016