سه شنبه 26 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موافقت رسمی مجلس با فاز دوم هدفمندی

پرداخت يارانه ۴۸هزار ميلياردی به خانوارها

خبرگزاری فارس: نمايندگان مجلس نحوه هزينه کرد درآمدهای حاصل از اجرای قانون يارانه‌ها را مشخص و تعيين کردند که ۴۸ هزار ميليارد تومان برای يارانه نقدی پرداختی و غيرنقدی به خانوارها صرف شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمايندگان مجلس در جلسه علنی عصر امروز (سه‌شنبه) و در ادامه رسيدگی به جزئيات لايحه بودجه ۱۳۹۱ کل کشور، نحوه هزينه کرد درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمند سازی يارانه‌ها را مشخص کردند.

وکلای ملت بيش از اين درآمد حاصل از اجرای قانون يارانه‌ها در سال ۱۳۹۱ و در فاز دوم اجرای اين قانون را ۶۶ هزار ميليارد تومان تصويب کرده بودند.

به موجب مصوبه مجلس در جلسه عصر امروز پارلمان مقرر شد تا مبلغ ۴۸ هزار ميليارد تومان از اين رقم به منظور اجرای ماده ۷ قانون هدفمند کردن يارانه‌ها و يارانه نان که در واقع سهم خانوارهاست،‌ هزينه شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اين اساس ۴۸ هزار ميليارد تومان از درآمد قانون يارانه‌ها برای يارانه نقدی پرداختی و غيرنقدی به همه خانوارهای کشور هزينه می‌شود.

همچنين بهارستان نشينان مقرر کردند ۱۰ هزار ميليارد تومان از درآمد قانون يارانه‌ها در فاز دوم به منظور اجرای مواد ۶ و ۸ اين قانون هزينه شود.

به موجب اين مصوبه مجلس، در فاز دوم اجرای قانون هدفمند سازی يارانه‌ها مبلغ ۱۰ هزار ميليارد تومان از درآمدهای حاصل از اصلاح قيمت‌ها برای بخش توليد و صنعت صرف می‌شود.

وکلای ملت همچنين مقرر کردند ۶ هزار ميليارد تومان به منظور اجرای بند "ب" ماده ۳۴ قانون برنامه پنجم پنجساله توسعه هزينه شود که طبق اين مصوبه در گام دوم اجرای قانون يارانه‌ها رقم ۶ هزار ميليارد تومان بابت بخش سلامت و بهداشت و درمان در سال ۹۱، پرداخت می‌شود.

وکلای ملت در مصوبه ديگری نيز مقرر کردند ۲ هزار ميليارد تومان به صندوق بيمه بيکاری و حمايت از بيکاران متقاضی کار از محل درآمدهای حاصل از اجرای قانون يارانه‌ها در فاز دوم اين قانون صرف شود.

خانه ملتی‌ها مصوب کردند همه درآمدهای حاصل از فروش کالا و خدمات شرکت‌های دولتی موضوع ماده ۵ قانون مديريت خدمات کشوری به حساب‌های معرفی شده از سوی خزانه داری کل کشور واريز می‌شود تا طبق احکام و مقررات قانونی بين ذينفعان مربوطه تقسيم شود.

در تبصره اين ماده نيز مصوب شد عوارض قانونی از کل وجوه دريافتی بر مبنای قيمت‌های فروش سال ۱۳۹۱پس از واريز به خزانه داری کل کشور به طور مستقيم به موسسات مربوط پرداخت می‌شود.

نمايندگان ملت مصوب کردند دولت مجاز به جابجايی اعتبارات اين بند نيست و موظف است متناسب با تحقق درآمد سهم اجزاء "ب" ،"پ"، "ت" اين بند را به بخش‌های ذيربط تخصيص دهد.

نمايندگان ملت در مصوبه ديگری نيز تعيين کردند در اجرای اين بند اختصاص و پرداخت هر گونه وجهی برای اجرای قانون هدفمند سازی يارانه‌ها غير از وجوه حاصل از محل اصلاح قيمت حامل‌های انرژی و ساير کالاها و خدمات موضوع قانون هدفمندی يارانه‌ها و يارانه‌های موضوع اين قانون، ممنوع است.

به گزارش فارس، پس از مطرح شدن بررسی اين بند در مجلس، تعدادی از وکلای ملت خواستار بيان پيشنهادات مختلف بودند که لاريجانی رئيس مجلس از وکلای ملت خواست از بيان پيشنهاداتشان صرف نظر کنند و خطاب به وکلای ملت گفت در رابطه با نحوه هزينه‌کرد درآمدهای قانون يارانه‌ها، بحث‌های مفصلی مطرح شده است.

وی افزود: در انتخابات مرحله دوم مجلس نهم، ده‌ها ساعت روی نحوه هزينه‌کرد اين درآمدها بحث شد تا بالاخره به چنين نتيجه‌ای رسيدند و اين قسمت به دولت رفت و در آنجا نيز جلسات مختلفی تشکيل شد.

رئيس مجلس در پاسخ به درخواست سيدکاظم دلخوش نماينده صومعه سرا که خواستار بيان پيشنهادی بود، گفت: آقای دلخوش لطفا دل همه را خوش کن و پيشنهادت را مطرح نکن!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016