چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در فاز دوم‌ هدفمندی، متوسط بهای برق ‌خانگی به حدود ۵۲ تومان افزايش خواهد يافت


خبرگزاری مهر ـ در صورت توافق نهايی وزارت نيرو و ستاد هدفمندی يارانه‌ها، متوسط قيمت برق مشترکان خانگی در فاز دوم هدفمندی يارانه‌ها با رشدی حدودی ۲۰ درصدی به حدود ۵۲ تومان افزايش خواهد يافت.

به گزارش خبرنگار مهر، افزايش قيمت برق در فاز دوم هدفمندی يارانه ها افزايش يافته است و به زودی تعرفه‌های جديد برق تابستانی مشترکان خانگی توسط ستاد هدفمندی يارانه ها اعلام می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اين اساس در فاز دوم اجرای اين جراحی اقتصادی هيچگونه تغييری در چهار اقليم مصرفی مشترکان خانگی داده نشده است به طوری که همچون فاز اول هدفمندی يارانه‌ها نحوه محاسبه تعرفه برق مشترکان خانگی مطابق با چهار اقليم گرم يک، دو، سه و چهار محاسبه خواهد شد.

همچنين در فاز دوم هدفمندی مقرر شده است همچون مرحله اول دامنه مصرف برق مشترکان خانگی تغيير نکند و از اين رو محاسبه هزينه برق مشترکان از طريق هفت پله تعريف و اجرايی می شود.

پيگيری‌های خبرنگار مهر از وزارت نيرو حاکی از آن است که با توافق نهايی صورت گرفته در ستاد هدفمندی يارانه‌ها بهای برق در اين مرحله تا مرز ۲۰ درصد افزايش می يابد.

در حال حاضر متوسط قيمت برق مشترکان بخش خانگی کشور در مجموع چهار اقليم حدود ۴۳ تومان است که در صورت موافقت نهايی ستاد هدفمندی و افزايش ۲۰ درصدی قيمت برق متوسط بهای اين حامل انرژی به حدود ۵۲ تومان افزايش می يابد.

از سوی ديگر مطالعات انجام گرفته در سطح معاونت برق و انرژِی وزارت نيرو حاکی از آن است که هم اکنون قيمت تمام شده هر کيلووات ساعت برق در کشور حدود ۱۳۰ تومان است که حتی در صورت افزايش ۲۰ درصدی قيمت برق، دولت حدود ۳۰ درصد قيمت تمام شده هر کيلووات ساعت اين حامل انرژی را از مشترکان دريافت می کند.

به گزارش مهر، وزارت نيرو پيشتر بسته پيشنهادی افزايش قيمت برق را در قالب پنج سناريوی مختلف قيمتی به دولت ارائه کرده بود.

بر اساس اين بسته پيشنهادی تاکنون پنج سناريو افزايش ۲۰، ۴۰، ۶۰، ۸۰ و ۱۰۰ درصدی افزايش قيمت برق تعريف شده است اما هنوز هيچ گونه بحث جدی برای افزايش قيمت برق در سطح کلان دولت نهايی نشده است.

مجيد نامجو وزير نيرو هم پيشتر در جمع خبرنگاران، گفته بود: هر گونه تغيير قيمت آب و برق بايد با نظر ستاد هدفمندی يارانه‌ها انجام شود و هم اکنون نيز منتظر ابلاغ مصوبه ستاد هدفمندی يارانه ها هستيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016