چهارشنبه 3 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدمهدی عسگرپور، مدیرعامل خانه سینما: ششم خرداد در خانه سینما مستقر می شویم، از ابتدا منحل نبوده‌ایم

خبرگزاری مهر ـ محمد مهدی عسگرپور، مدیرعامل خانه سینما در جمع خبرنگاران در آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره) گفت: نمی خواستیم بازگشایی خانه سینما با یک نماد ملی گره بخورد و برای همین ششم خرداد در خانه سینما گرد هم می آییم.

به گزارش خبرنگار مهر، هیات مدیره خانه سینما به همراه جمعی از سینماگران و هنرمندان صبح امروز همزمان با روز سوم خرداد آزاد سازی خرمشهر از آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره) دیدن کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در این دیدار محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما در جمع خبرنگاران درباره آغاز فعالیت خانه سینما گفت: همیشه خانه سینما در روز آزادسازی خرمشهر برنامه‌هایی همچون سفر به خرمشهر، تجدید میثاق با امام خمینی(ره) در مرقد ایشان و ... را داشته است.

وی افزود: ما نمی‌خواستیم در این روز که همزمان با آزادسازی خرمشهر است حاشیه‌ای ایجاد کنیم زیرا سوم خرداد روز بزرگ و عزیزی است و یک نماد ملی محسوب می‌شود. بهتر بود چنین روزی با مسایل دیگری گره نخورد و آن را سیاسی نکنیم. قطعاً سر صبر فردا کار خود را در خانه سینما آغاز می‌کنیم.

عسگرپور ادامه داد:‌ با این کار مساله‌ای تحت الشعاع نیست و ما قطعاً از روز شش خردادماه در خانه سینما مستقر می‌شویم.

وی تاکید کرد: ما 5 ماه درباره اتفاقات افتاده برای خانه سینما سکوت کردیم و هر کسی از ما سئوال کرد عنوان کردیم ما به رای دیوان عدالت اداری احترام می گذاریم و آن را تمکین می‌کنیم و این رای هر چیزی که می خواهد باشد. در صورتی که دوستان در ارشاد در این مدت حرف‌های مختلفی زدند.

عسگرپور درباره رای دیوان عدالت گفت: دیوان عدالت اداری درباره شکایت خانه سینما از وزارت ارشاد اظهار نظر کرده است که عنوان شده این نامه انحلال قانونی نیست و دیوان عدالت نیز این موضع را پذیرفته است. قطعاً دیوان عدالت درباره باز شدن خانه سینما و یا آغاز فعالیت‌ها وارد نمی‌شود.

وی تاکید کرد:‌خانه سینما از ابتدا هم منحل نبوده است و فقط فعالیت‌های آن متوقف شده بود. درباره انحلال خانه سینما باید قوه قضائیه یا مجمع عمومی خانه سینما نظر دهد.

وی در پایان درباره اساسنامه خانه سینما نیز گفت: بحث تغییر اساسنامه موضوع دیگری است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016