پنجشنبه 4 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتحادیه اروپا: یونان باید در منطقۀ یورو باقی بماند

يورونيوز ـ نشست غیر رسمی سران اتحادیه اروپا و رهبران کشورهای عضو در بروکسل، خاتمه یافت.

فرانسوا اولاند در اولین نشست اروپایی خود تلاش کرد از ایدۀ رشد اقتصادی و پیشنهاد خود در مورد انتشار اوراق قرضه اروپایی دفاع کند. همچنین، بحران بدهی های یونان و احتمال خروج این کشور از منطقه یورو از موضوعات مهم این نشست بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هرمان وان رومپوی، رییس اتحادیه اروپا، در مصاحبۀ مطبوعاتی اعلام داشت: “منطقۀ یورو تا کنون همبستگی بسیار مهمی نشان داده است و از سال ۲۰۱۰ میلادی به این سو، همراه با صندوق بین المللی پول، حدود صد و پنجاه میلیارد یورو به یونان کمک کرده است.”

سران اروپایی، یونان را به ادامۀ تدابیر ریاضتی و تکمیل اصلاحات اقتصادی دعوت می کنند اما در عین حال به نظر می رسد در صورت خروج احتمالی یونان از منطقۀ یورو، برنامه هایی برای مقابله با این چالش آماده کرده اند.

فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه در پایان این اجلاس اظهار داشت: “خانم مرکل می گوید، اوراق قرضه یورو نمی تواند به رشد اقتصادی کمک کند و من کاملا به دیدگاه او احترام می گذارم. اما ممکن است تحت شرایط خاصی، ابزاری برای رشد اقتصادی باشد. بنابراین این گفتگوها ادامه خواهند داشت.”

در هر صورت، اگر رهبران اروپایی بر سر انتخاب ابزار اقتصادی به هماهنگی نرسیده اند اما در مورد ادامۀ تلاش ها برای تقویت اقتصادی و پولی این منطقه، یکصدا هستند.

خبرنگار اعزامی یورونیوز به بروکسل می گوید: “تصمیم های نهایی در نشست بعدی دراواخر ماه ژوئن گرفته خواد شد. بعد از یک شب بسیار طولانی، می توان گفت که در مورد بسیاری از مسایل هنوز اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد و در هفته های آینده این بحث ها داغتر خواهد شد.”


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016