پنجشنبه 4 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع اعتراضی "هنرمندان حزب‌اللهی" مقابل خانه‌ سينما

دويچه وله ـ با وجود لغو حکم انحلال خانه سينما توسط قوه قضاييه، وزارت ارشاد همچنان بر اجرای آن پافشاری می‌کند. در همين حال جمعی از "هنرمدان حزب‌اللهی" در مقابل دفتر خانه‌ی سينما تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در پی شکايت خانه سينما از تصميم وزارت ارشاد در مورد لغو مجوز اين نهاد فرهنگی، ديوان عدالت اداری ايران روز سه‌شنبه دوم خرداد (۲۲ مه) اين تصميم را نقض کرد. دستور انحلال خانه سينما دی‌ماه سال ۱۳۹۰ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدير عامل خانه سينما ابلاغ شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانه سينما از اين تصميم استقبال کرد و از آغاز به کار اين نهاد سينمايی در روز سوم خرداد خبر داد. در مقابل محمد حسينی، وزير ارشاد روز دوشنبه در واکنش به رأی ديوان عدالت اداری گفت: «ديوان عدالت اداری يک ايراد شکلی به تصميم ما گرفته که اين مسئله در هيئت رسيدگی به مسائل مربوط به مراکز، موسسات، انجمن‌ها و تشکل‌های فرهنگی مجددا بررسی می‌شود.»

تجمع اعتراضی مقابل خانه سينما

هيات مديره خانه‌ی سينما روز چهارشنبه جلسه‌ای تشکيل نداد اما به نوشته خبرگزاری فارس جمعی از "نيروهای حزب‌اللهی" در مقابل دفتر اين نهاد سينمايی تجمع کردند.

به نوشته وب‌سايت "کافه سينما" تجمع کنندگان تابلو خانه‌ی سينما را با رنگ مشکی پوشاندند و بر روی درب ورودی نيز عبارت "يا حضرت زهرا" را حک کردند. برخی از آن‌ها نيز پلاکاردهايی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: «مرگ بر توده‌ای، مرگ بر ضد ولايت فقيه و مرگ بر مستندساز بی بی سی».

به گزارش خبرگزاری فارس، تجمع کنندگان اعضای کانون مستند‌سازان جهادی، هيئت هنرمندان حزب‌الله، بسيج هنرمندان و جمعی از خبرنگاران خبرگزاری هنر بودند.

بر اساس اين گزارش سهيل کريمی، مستندساز و از موسسان گروهی با عنوان "حزب‌الله سايبر" در اين تجمع گفت: «اين تجمع‌جلوی در خانه بی‌بی‌سی و صدای آمريکا انجام شده است، اين‌ها در آن مقطع با کلاهبرداری اين خانه را تاسيس کردند و اين روند همچنان ادامه پيدا کرد.»

وی تصريح کرد: «اين مجموعه هميشه آب در آسياب دشمن ريخته است و در تجمع‌های اخير خود نظير جشن خانه سينما اقدام به کری‌خوانی عليه نظام کرده‌است.»
کريمی با تهديد قوه قضاييه به علت لغو حکم انحلال خانه‌سينما افزود: «اين حضاری که در اين خانه هستند بدانند از جنازه ما حزب‌اللهی‌ها بايد رد شوند تا به کار خود ادامه دهند.»

آغاز به کار خانه‌ی سينما در روزهای آينده

به گزارش ايسنا، محمد مهدی عسگر پور، مديرعامل خانه سينما روز چهارشنبه سوم خرداد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد علت تاخير در آغاز به کار خانه سينما گفت: «نمی‌‌خواستيم که با اين کار حاشيه‌هايی را به وجود آوريم. در واقع ما اصلا مايل نبوديم که در روز عزيز و بزرگی مانند سوم خرداد که يک نماد ملی است به مسائل حاشيه‌ای دامن بزنيم. به همين دليل ترجيح داديم که جلسه (شروع کار) را به روزهای آينده موکول کنيم.»

مديرعامل خانه سينما تصريح کرد از روز پنجشنبه فعاليت خانه سينما آغاز می‌شود و از شنبه نيز اعضای هيات مديره در خانه سينما مستقر خواهند شد.وی با اشاره به اين‌که در ۵ ماه اخير خانه سينما کاملا سکوت کرده تا حکم قانونی صادر شود افزود: «متاسفانه ديديم که دوستان وزارت ارشاد، در اين مدت مدام درباره موضوعات مختلف پيرامون خانه سينما صحبت می‌کردند.»

از سوی ديگر رسانه‌های دولتی خبر دادند که هيئت رسيدگی به امور مراکز فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکيل جلسه خواهد داد تا ايرادهای وارده از سوی ديوان عدالت اداری را بررسی کند.
علی اسماعيلی، دبير اين هئيت تاييد می‌کند که انحلال خانه سينما تا اعلام نظر قطعی وزرات ارشاد به قوت خود باقی است.

پيش‌تر حکم انحلال خانه‌ی سينما با اعتراض دو هزار نفر از سينماگران عضو اين تشکل روبرو شد که با انتشار بيانيه‌‌ای مخالفت خود را با تصميم وزارت ارشاد اعلام کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016