دوشنبه 8 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رضا عرب و جبار دستباز، فعالان دانشجويی "ستاره دار" شد

رضا عرب، فعال دانشجويی "ستاره دار" شد

خبرگزاری هرانا - رضا عرب، از فعالين دانشجويی دانشگاه مازندران نيز در سال جاری به دليل فعاليت های صنفی و سياسی از ادامه تحصيل در مقطع کارشناسی ارشد بازمانده است.

به گزارش دانشجو نيوز، هم زمان با اعلام نتايج کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی، رضا عرب فعال دانشجويی دانشگاه مازندران از ادامه تحصيل در مقطه کارشناسی محروم شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هم چنين اين منبع اعلام داشت اسامی پنج نفر از دانشجويان دانشگاه های صنعتی اصفهان، اصفهان، کاشان و نجف آباد را در اختيار دانشجونيوز دارد که به دليل فعاليت های دانشجويی و سياسی در اعتراض به نتايج انتخابات سال ١٣٨٨ و پيش از آن، ستاره دار شده و از ادامه تحصيل محروم شدند.

در سال های اخير شمار زيادی از دانشجويان، علی رغم کسب رتبه های برتر در آزمون های سراسری به دليل آنچه نقص در پرونده عنوان شده است، ستاره دار شده و از ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر بازمانده اند.

"دانشجويان ستاره دار" اصطلاحی است که از سوی فعالين دانشجويی به دانشجويان محروم از ادامه تحصيل به دليل فعاليت های صنفی- سياسی دوران دانشجويی و يا عقايد مذهبی اطلاق می شود.

اين اصطلاح در زمان دولت اصلاحات (سيد محمد خاتمی) به کار می رود و از زمان روی کار آمدن محمود احمدی نژاد روند آن تشديد شده است.

***

جبار دستباز، فعال دانشجويی "ستاره دار" شد

خبرگزاری هرانا - جبار دستباز، فعال دانشجويی از ادامه تحصيل در مقطع کارشناسی ارشد محروم شد.

به گزارش موکريان جبار دستباز از فعالان دانشجويی دانشگاه سقز با وجود قبولی در رشته علوم سياسی دانشگاه سراسری، از تحصيل در اين رشته محروم شده است.

وی افزود: پيشتر نيز اين عضو سابق اتحاديه دمکراتيک دانشجويان کرد به يکی از نهادهای امنيتی احضار و مورد بازجويی قرار گرقته بود.

در سالهای گذشته نيز چند تن ازفعالان دانشجويی عضو اتحاديه دموکراتيک دانشجويان کرد به نام های سالار ساکت، آرش صالح، دلير اسکندری، وحيد بهرامی، صالح ايومن و سوران دانشور از ادامه تحصيل در سطح کارشناسی ارشد محروم شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016