چهارشنبه 10 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ماهانه سه کارگر در همدان جان خود را از دست می‌دهند

مرگ ناشی از حوادث کار در سال گذشته در همدان در کارگاه‌ها افزايشی ۵۰ درصدی داشته تا جايی که به طور متوسط ماهانه سه کارگر در اين استان به کام مرگ کشيده شده‌اند.

به گزارش مهر، بر اساس آخرين اعلام سازمان پزشکی قانونی همدان، در سال گذشته ۳۰ نفر جان خود را در حوادث کار از دست داده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مديرکل پزشکی قانونی همدان گفت: "در مدت مشابه سال قبل تعداد فوت‌شدگان حوادث کار ۲۰ نفر بود که به اين ترتيب آمار مرگ ناشی از حادثه کار در سال گذشته ۵۰ درصد افزايش يافته است."

علی احسان صالح افزود: "بر اساس اين آمار‌ها به طور متوسط و بدون احتساب روزهای تعطيل در هر ماه سه کارگر در همدان می‌ميرد."

وی افزود: "در سال گذشته از کل فوتی‌های حوادث کار اين استان، ۲۹ نفر مرد و يک نفر زن بودند و در حوادث کار سال ۸۹ استان همدان نيز ۲۰ نفر جان خود را از دست دادند که همگی آن‌ها مرد بوده‌اند."

پرواضح است که اين آمار کارگرانی را در بر می‌گيرد که بيمه‌اند و تحت پوشش سازمان تأمين اجتماعی قرار دارند وگرنه آمار از کار افتادگی و مرگ و مير ناشی از کار بسيار بيشتر از اين رقم است.

هر ساله بيش از يک ميليون نفر بر اثر بيماری و حوادث ناشی از کار در جهان جان خود را از دست می‌دهند و اين آمار در کشورهای در حال توسعه از وسعت و شدت بيشتری برخوردار است.

به نظر می‌رسد که امروزه روند ناديده گرفتن حقوق انسانی همچنان ادامه دارد و يکی از اصليترين و پرچالش‌ترين مسائل کشورهای در حال توسعه، بی‌توجهی به مقوله سلامتی نيروی کار در حوزه‌های حوادث و بيماری‌های ناشی از عوامل فيزيکی، شيميايی، مکانيکی، بيولوژيکی و روانی است.

بر اين اساس هر ساله در جهان و ايران و حتی استان همدان حوادث ناگواری به وقوع می‌پيوندد که بر اثر آن شماری کارگر در معرض خطراتی چون مرگ، نقص عضو و بيماری‌های ناشی از کار قرار می‌گيرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016