چهارشنبه 10 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار ۴۰ تن از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی به کمیته انضباطی

خبرگزاری هرانا - در روزهای اخیر دانشجویان شهید بهشتی با موج بی سابقه برخوردهای کمیته انضباطی این دانشگاه مواجه شده اند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بنا بر گفته دانشجویان این دانشگاه "مهرزاد" مسئول کمیته انضباطی این دانشگاه در روزهای اخیر با تردد پی در پی در محوطه اصلی و دانشکده های این دانشگاه اقدام به ضبط کارت دانشجویی افرادی که به اعتقاد وی پوشش مناسبی ندارند و یا سیگار می کشند کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر طبق آخرین اخبار واصله تاکنون برای بیش از ۴۰ نفر از دانشجویان که عمدتا دختر هستند احضاریه کمیته انضباطی فرستاده شده که بعد از مراجعه به کمیته انضباطی با اتهاماتی همچون آرایش مبتذل و یا پوشش غیر اسلامی مواجه شده اند و در پاره ای از موارد با خانواده های دانشجویان از سوی کمیته انضباطی تماس گرفته شده است.

هم چنین برخی از دانشجویان خوابگاهی نیز در روزهای اخیر با بازرسی های سرزده مسئولان دانشگاه مواجه شده اند که در پاره ای از موارد به دلایلی همچون کشیدن سیگار و یا پوشش نامناسب و یا گوش دادن موسیقی در خوابگاه به کمیته انضباطی احضار شده اند.

تمامی این موارد در حالی رخ می دهد که دانشجویان این دانشگاه از ایتدایی ترین حقوق خود که داشتن شورای صنفی به منظور پیگیری مطالبات قانونی و به حق خود که حتی توسط وزارت علوم نیز به رسمیت شناخته شده نیز محروم هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016