چهارشنبه 17 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد توکلی: هزينه​های ارزی در دولت​های هاشمی و خاتمی کمتر از دولت احمدی​نژاد بود

خبر آنلاين ـ اقتصاد کلان - رئيس مرکز پژوهش​های مجلس در حضور وزير کشاورزی گزارشی از وضعيت اقتصادی کشور ارائه داد.


به گزارش خبرآنلاين، احمد توکلی سخنانش را با تشکر از وزير کشاورزی آغاز کرد که بيش از ديگر وزرا راجع به برخی تصميمات غلط در دولت، مقاومت می​کند.

او بار ديگر از بيماری تب هلندی و اقتصاد نابسامان در چنين شرايطی سخن گفت و افزود: دولت با فروش نفت، ارز به دست می آورد و با تزريق آن در جامعه، اگرچه سطح رفاه را بالا می​برد اما نمی​توانند ميان عرضه و تقاضا تعادل ايجاد کرده و منجر به افزايش تورم می​شوند. با افزايش واردات در چنين شرايطی نرخ توليد خارجی که انبوه بوده پايين​تر از توليدات داخلی می​شود و رکود در عرصه توليد داخلی بيشتر می​شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده تهران از افزايش اتکای دولت به بودجه ۹۰ در سال​های گذشته ياد کرد که بيماری هلندی را در اقتصاد کشور، افزايش می​دهد. وی با بيان اينکه نمايندگان می​توانند با کنترل وضع موجود مانع از دامن زدن به آن شوند، از تاريخچه بيمه تب هلندی در دوره هاشمی و احمدی​نژاد ياد کرد و افزود: مصرف سرانه جنگ به قيمت​های ثابت در دوره جنگ، ۶۰۸ دلار به ازای هر ايرانی بود که در دولت بعد به ۳۸۰ و در دولت قبل از احمدی نژاد به ۳۶۸ دلار رسيد و در دوره اول احمدی نژاد به بيش از ۷۰۰ دلار به ازای هر نفر رسيد. {توکلی در اين بخش از سخنان خود که مويد بهبود سياست​های اقتصادی در دولت​های سازندگی و اصلاحات بود، از هاشمی و خاتمی نامی نبرد}.

به گفته وی، از همين رو بود که رهبر معظم انقلاب دستور تاسيس صندوق توسعه ملی در راستای اجرای سياست​های اصل ۴۴ را دادند تا از منابع حساب ذخيره ارزی صيانت شود. هرچند که در بودجه امسال دولت، ناخنک​هايی را به منابع صندوق توسعه ملی نيز زده است!

توکلی با اشاره به اينکه دولت بودجه​های عمرانی را نمی​تواند جذب کند از تبعات آن در زمينه «رکود طرح​های عمرانی»، «افزايش هزينه تمام شده پروژه​ها» و «افزايش تورم» ياد کرد و افزود: متاسفانه ميل به تنظيم بازار به سياست​ای غلط دولت در عرصه کشاورزی ضربه زده است.

وی با اشاره به جلسه​ای که با دامدارن داشته است، گفت: آنها فقط گريه نکردند! آن وقت يک مسئول بی​فکر می​گويد که بگذاريد شيرهايشان را بريزند توی چاه، ما شيرخشک وارد می​کنيم! من موضوع اين دديار را به مقام معظم رهبری هم گفتم.

نماينده تهران با بيان اينکه آمريکا همچنان برای مصرف شير در کشورش يارانه توزيع می​کند، از حمايت​های آن کشور از کشاورزانش سخن گفت و افزود: آنوقت دولتمردان ما پيش رئيس شان يک جور حرف می​زنند و پيش کشاورزان يک جور ديگر!

توکلی که واردات محصولات دامی از سوی برخی افراد خاص را تاييد می​کرد، افزود: به قيمت پايين آوردن قيمت گوشت، چرا دامداران و فرزندانشان را بيکار می​کنيد؟ وضع توليدات گوشتی، شير، برنج و گندم بد است و دولت بايد سياست​هايش را اصلاح کند.

برخی نمايندگان حامی دولت به او می​گفتند که از خوبی​های دولت هم بگويد و توکلی با کنايه گفت: خودشان می آيند محسنات شان را می​گويند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016