پنجشنبه 18 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: عده ای به دنبال ماجراجويی در ايران هستند و می‌خواهند در بين مردم التهاب ايجاد کنند

خبر آنلاين ـ مجلس - رئيس مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه 'اولويت مجلس نهم آبادانی کشور به صورت عقلايی و بدون شعارزدگی است'، تاکيد کرد: نمايندگان مجلس شورای اسلامی بايد از حواشی دوری کنند.

علی لاريجانی چهارشنبه شب در همايش تکريم خدمت در مدرسه امام خمينی(ره)، با اشاره به بيانات مقام معظم رهبری درباره استان قم، اظهار کرد: اين استان از گذشته دارای عقب‌اقتادگی در ابعاد مختلف بود و از طرفی بايد شرايط کار و ايجاد اشتغال در قم بصورت فعال‌تری دنبال می‌شد. با توجه به اوضاع شهرسازی و زيربنايی در استان قم، اقتضا می‌کرد مجاهدتی در اين زمينه صورت بگيرد و زمانی برای رفع مشکلات موجود و تسريع در آبادانی اين شهر گذاشته شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ادامه گزيده ای از سخنان رئيس مجلس به نقل از ايسنا می آيد:
•مجلس هشتم به پايان رسيد و مجموعه‌ای از کارهای مهم که بايد سر و سامان پيدا می‌کرد، انجام شد. امسال مجلس نهم آغاز به کار کرد و ملت ايران با اراده محکم و در شرايطی که سران استکبار تمام قوای خود را برای تخريب اين انتخابات به کار گرفته بودند، با انجام تکليف سياسی، اجتماعی، دينی و ملی و با وجود برخی رفتارهای نادرست در داخل، نمايندگان خود را انتخاب کردند و با حضور در پای صندوق‌های رای علاقه‌مندی خود را به نظام و انقلاب نشان دادند.
•ظرفيت‌های دينی و اسلامی درقانون مدون نشده و يکی از انگيزه‌های مجلس برای تحقق اين امر، تاسيس مرکز تحقيقات اسلامی مجلس بود تا منظومه تفکر دينی اخذ و شکل قانونی بگيرد، يعنی بر اساس عرفيات قانونی را تصويب نکنيم بلکه از درون قرآن منظومه نگاه اسلامی را در قوانين جاری سازيم و اين قسمت يکی از بخش‌های مهمی است که بايد روی آن کار کرد.
•مجلس نهم با گذر از گذشته، بايد مقتضيات و نياز امروز کشور را در تمام عرصه‌ها بشناسد و نمايندگان جديد مردم در مجلس شورای اسلامی از صاحب‌نظران هستند و در اين چند روز حريت و فرزانگی در کارهای مختلف را در آنان ديدم. زمانی که مجلس در ايران استقلال داشت، کشور توانست روی پای خود بايستند و در نتيجه مجلس نهم نيز بايد با توجه به گذشته، اين استقلال را از خود نشان بدهد.
•در شرايطی هستيم که قيل‌و‌قال‌های سياسی زياد است. بر اين اساس بايد نمايندگان مجلس از حواشی دور کنند و به نياز‌های مردم بپردازند، چراکه مردم، نمايندگان مجلس را انتخاب کردند تا عدالت تحقق پيدا کند، پس با تدبير درست می‌توان مسائل کشور را حل کرد.
•پرداختن به مسايل و مشکلات اقتصادی يکی از موضوعات مهم امروز است. در شرايط فعلی گرانی و اشتغال دو موضوعی است که می‌تواند چالشی را در داخل ايجاد کند و در نتيجه مجلس نهم بايد اين دو موضوع را بيشتر مورد بررسی قرار دهد. در کنار توجه به مسائل ديگر کشور، بايد به ابعاد اقتصادی توجه شود، يعنی اولويت مجلس نهم آبادانی کشور به صورت عقلايی و بدون شعارزدگی باشد.
•آن‌قدر مسائل مهم در کشور وجود دارد که وقت نمايندگان نبايد صرف امور حاشيه‌ای شود؛ بويژه در شرايطی که فعالان در صحنه، بازی جديدی را شروع کردند و اين در حالی است که پشت پرده سخنان دشمنان، اراده نانجيب آنها ديده می‌شود. هدف آنها از اين کار، ماجراجويی در ايران است و در اين راستا می‌خواهند در بين مردم التهاب ايجاد کنند و در اين رابطه به بخش‌های مختلف کشور نگاه می‌کنند که يکی از آنها مربوط به مسائل اقتصادی است.
•دشمنان بعد از ضرباتی که از انقلاب منطقه‌ای خوردند، به دنبال ماجراجويی هستند به طوری که در مساله سوريه، در رفتار انگليس و آمريکا عناد ديده می‌شود ولی آنها نمی‌دانند که دود اين کار به چشم خودشان و اسرائيل می‌رود.
•ظرفيت‌هايی در مجلس فراهم شده است که نخبگان در حوزه‌های انتخابيه، آرا و نظرات خود را از طريق نمايندگان شهرشان به مجلس برسانند نا نخبگان محلی و ملی با يکديگر ارتباط برقرار کنند. مجلس نهم بايد پايه‌گذار حرکت‌هايی در راستای ابجاد فضای آرام در کشور باشد و در کنار آن از استعداد نخبگان در تمام زمينه‌ها استفاده کند. يکی از مراکز مهم نظريه‌پردازی کشور، قم است و اميدواريم با پشتيبانی مراجع و علما در اين شهر بتوانيم مسير پيش رو را به درستی طی کنيم.
•توصيه‌های رهبر انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمينی (ره) و ارزيابی ايشان از شرايط انقلاب بسيار مهم و صحيح بود. ايشان به قوا توصيه کردند که دچار غرور، وهم و خودشيفتگی نشوند بلکه متواضع باشند و از ظرفيت‌های يکديگر استفاده کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016