پنجشنبه 18 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روايت سردار نقدی از روش جديد بسيج برای جمع‌آوری ماهواره

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: امر به معروف و نهی از منکر با شيوه‌های ايجابی و در قالب گفت‌وگو در دستور کار قرار گرفته است و هم‌اکنون در مرحله اجرا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه لرستان، سردار نقدی عصر ديروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد احيای امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان تصريح کرد: معتقديم روش‌های سلبی و قهر‌آميز در نهی از منکر، رسالت قوه قضاييه، نيروی انتظامی و وزارت اطلاعات است و بسيج نبايد اين شيوه‌ها را در پيش بگيرد. به همين دليل ساز و کار جديد بسيج در فريضه امر به معروف و نهی از منکر روش ايجابی اقناع و گفت‌و‌گو است که هم‌اکنون نيز در مرحله اجرا است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در تشريح فوايد اين شيوه يادآور شد: در بجنورد با استفاده از اين روش در يک محله که ۳۰۰ ماهواره در پشت بام‌ها شناسايی شده بود، پس از گفت‌وگو و اقناع توسط بسيجيان ۹۷ خانواده شخصا ماهواره‌های خود را تحويل سپاه دادند و مابقی هم ديش‌های ماهواره را از پشت بام‌ها جمع‌آوری کردند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تأکيد بر اينکه "امروز امر به معروف در جامعه ما در غربت قرار دارد"، گفت: اين غربت نه به خاطر عمل نکردن به فريضه امر به معروف و نهی از منکر، بلکه به خاطر بد عمل کردن به اين فريضه است. ما با عملکردمان، امر به معروف و نهی از منکر را تنها به حجاب و روابط زن و مرد در خيابان و يک شکل خاص از برخورد محدود کرده‌ايم.

وی با بيان اينکه "ما بر خلاف دين اسلام عمل کرده‌ايم و به جای زبان نرم از زبان تند برای امر به معروف و نهی از منکر استفاده می‌کنيم"، تاکيد کرد: بايد به گونه‌ای عمل کنيم که همه بتوانند امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند، نه اينکه حتما حکم حکومتی برای انجام اين فريضه در دستشان باشد.

نقدی در پايان تصريح کرد: امر به معروف و نهی از منکر، يک نظام طبيعی است که خداوند در بدن انسان خلق کرده و با اين وجود، منکر مانند ميکروبی است که در بدن انسان گناهکار وارد می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016