چهارشنبه 24 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرمايه‌گذاری ۱.۵ ميليارد دلاری "گازپروم" روسيه در خط لوله گاز ايران - پاکستان


خبرگزاری فارس: بانک "گازپروم" روسيه پيشنهاد کرد که حاضر است ۱.۵ ميليارد دلار در پروژه خط لوله گاز ايران و پاکستان سرمايه‌گذاری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، شرکت بين‌المللی "گلوبال ريسورسس" که از شرکت‌های تابعه بانک گازپروم روسيه می‌باشد پيشنهاد کرد که در صورت اعطای قرارداد پروژه خط لوله گاز ايران به اين شرکت، حاضر است ۱.۵ ميليارد دلار در آن سرمايه‌گذاری کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين نهاد يک گروه بين‌المللی متشکل از شرکت‌های مختلف است که در زمينه پروژه‌های نفتی و معدنی در نقاط مختلف جهان از جمله آفريقا، آمريکای جنوبی، آمريکای لاتين و خاورميانه فعاليت می‌کند.

اين شرکت با ارسال نامه‌ای به دولت پاکستان از آمادگی اين کنسرسيوم برای سرمايه‌گذاری در اين طرح و انجام خدمات مهندسی، تأمين و ساخت اين پروژه خبر داد.

به گزارش پايگاه خبری "تريبون" پاکستان، قرار است "آصف علی زرداری" رئيس جمهور پاکستان در سفر ۳ روزه خود به روسيه در ۳۰ خرداد اين پيشنهاد را با طرف روسی مورد بررسی قرار دهد.

اين در حالی است که زرداری و "عاصم حسين" وزير نفت پاکستان در سفر اخير خود به چين توانستند موافقت رهبران چينی را برای مشارکت در اين پروژه جلب کنند.

در همين حال، ايران نيز اعلام کرده که حاضر است ضمن پرداخت ۲۵۰ ميليون دلار برای اين پروژه، خطوط لوله و کمپرسورها را نيز تأمين کرده و مبلغ آن را پس از ۲ سال دريافت کند.

پاکستان برای تکميل اين پروژه به ۵۰۰ ميليون دلار سرمايه نيازمند است.

خط لوله ۴۲ اينچی گاز ايران می‌تواند روزانه ۷۵۰ ميليون تا يک ميليارد فوت مکعب گاز فشار قوی را از حوالی بندر "گوادر" به "نوابشاه" منتقل کند.

پاکستان که به شدت با کمبود انرژی دست به گريبان است می‌تواند با واردات گاز از ايران و استفاده از آن در نيروگاه‌های برق، به بحران برقی خود پايان دهد.

اين در حالی است که فشارهای آمريکا تا کنون مشکلات زيادی برای اجرايی شدن اين طرح به وجود آورده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016