دوشنبه 29 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توافق جديد احمدی‌نژاد و لاريجانی؛ جزئيات افزايش يارانه نقدی

خبرگزاری مهر ـ سرپرست سازمان هدفمندی يارانه‌ها از افزايش سه هزار تومانی ماهانه يارانه نقدی -بابت يارانه افزايش قيمت نان- جديدترين تصميم دولت خبر داد و گفت: يارانه ۲۸ هزار تومانی واريزی به حساب سرپرستان خانوار - بابت هر نفر- از فردا دوشنبه قابل برداشت خواهد بود.

بهروز مرادی از جديدترين توافق دولت و مجلس در زمينه جبران افزايش قيمت نان خبر داد و گفت: متاسفانه قيمت نان برخلاف نظر دولت افزايش يافت و موجب نگرانی مردم شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سرپرست سازمان هدفمندی يارانه ها اظهار داشت: افزايش يکباره قيمت نان را که باعث نگرانی مردم شد، ما احساس کرديم به مردم فشار وارد شد؛ به اين منظور با نظر رئيس جمهور و توافق رئيس مجلس، قرار است افزايش هزينه تحميلی به مردم جبران شود.

مرادی خاطر نشان کرد: در هيئت وزيران لايحه ای به تصويب رسيد که طی آن قرار است برنامه جديد دولت با دو فوريت به مجلس ارسال شد که اميدواريم مورد تصويب نمايندگان نيز قرار بگيرد.

وی همچنين از انجام هماهنگی با بانک‌های سراسر کشور برای قابل برداشت شدن مبالغ ۲۸ هزار تومانی يارانه به ازای هر نفر که در پايان سال گذشته به حساب ها واريز شده بود، خبر داد.

سرپرست سازمان هدفمندی يارانه ها،ادامه داد: مبلغ ۲۸ هزار تومان به عنوان سرانه هر نفر ايرانی بود که در حسابها واريز شده بود که اجازه برداشت نداشت، با اين حال طبق برنامه ريزی ها از فردا دوشنبه قابل برداشت خواهد بود.

به گفته مرادی، آنچه که ما در دولت درنظر گرفتيم، اين است که با افزايش قيمت آرد و گندم، متوسط به ازای هر نفر ماهيانه ۳ هزار تومان افزايش قيمت به وجود آمده است.

وی با بيان اينکه برای ۹ ماه آينده جهت هر ايرانی ۲۷ هزار تومان بايد پرداخت شود، بيان داشت: اين مبلغ که از فردا دوشنبه قابل برداشت است، برای افزايش قيمت نان محاسبه شد.

سرپرست سازمان هدفمندی يارانه ها با اعلام اينکه مبلغ باقيمانده هزار تومانی در حسابها نيز بابت افزايش قيمت نان در چند روز اخير محاسبه و پرداخت می‌شود، اظهار داشت: بنابراين مبلغ ۲۸ هزار تومانی که از فردا قابل برداشت است به عنوان يارانه نان هر نفر ايرانی تا پايان سال جاری خواهد بود.

پيش از اين، يارانه ۲۸ هزار تومانی ششم فروردين ماه بابت مابه‌التفات فاز اول و دوم هدفمندی يارانه‌ها واريز شده بود اما قابل برداشت نبود.

در واقع، مبلغ يارانه نقدی که پيش از اين ۴۵۵۰۰ تومان بود، با افزايش ۳۱۱۱ تومانی يارانه افزايش قيمت نان به ۴۸ هزار و ۶۱۱ تومان در ماه افزايش يافت.

با اجرای فاز دوم هدفمندی يارانه ها، يارانه ماهانه يارانه نقدی باز هم افزايش خواهد يافت. دولت فعلا زمان دقيقی برای اجرای اين فاز در سالجاری اعلام نکرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016