سه شنبه 6 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرغ کيلويی ۵۲۰۰ تومان شد

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ـ معاون برنامه‌ريزی استاندار تهران گفت: در جلسه‌ای با اتحاديه مرغ داران مقرر شد بر اساس جدول کارشناسان استانداری مرغ به کيلويی ۵۲۰۰ تومان کاهش يابد.

نعمت‌الله ترکی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به جلسه شب گذشته برای تعيين قيمت مرغ در استان تهران گفت: سقف رقم کيلويی ۵۲۰۰ تومان برای مرغ با نهاده سويا با قيمت کيلويی ۱۳۰۰ تومان تعيين شده است و در صورت کاهش قيمت نهاده، قيمت مرغ به زير ۵۰۰۰ تومان کاهش می‌يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه با اعلام خبر واردات سه هزار تن نهاده سويا توسط حوزه صنعت، معدن و تجارت و تخليه و توزيع آن، عنوان کرد: در حال حاضر ۷۰ هزار تن نهاده سويا در حال تخليه است که با ارز آزاد، قيمت تمام شده آن ۱۳۰۰ تومان است اما با قيمت کيلويی ۹۰۰ تومان در اختيار اتحاديه دامداران قرار می‌گيرد تا شاهد کاهش قيمت مرغ باشيم.

معاون برنامه‌ريزی استاندار تهران با بيان اينکه نمی‌توان قيمت مرغ را ثابت نگه داشت، گفت: اين قيمت تابع عرضه و تقاضاست و ما نمی‌توانيم آنرا ثابت نگه داريم چرا که در هر روز نهاده‌ها مقداری افزايش يا کاهش خواهند داشت. اما مشخص است که اين افزايش يا کاهش به گونه‌ای نيست که قيمت مرغ به يکباره کيلويی ۱۵۰۰ افزايش يابد.

وی در ادامه با اعلام افزايش نظارت و بازرسی کارشناسان اين حوزه عنوان کرد: جدول تدوين شده که در آن مشخص شده در صورت افزايش و کاهش قيمت نهاده، قيمت مرغ به طور ميانگين چه ميزان افزايش و کاهش می‌يابد و اين جدول در اختيار توليدکنندگان قرار داده شده است.

ترکی در ادامه عنوان کرد: قيمت تعيين شده مربوط به سراسر استان تهران است.

معاون برنامه‌ريزی استاندار تهران در ادامه با اعلام خبر مستقر شدن بازرسان حوزه نظارت در مناطق ۲۲ گانه عنوان کرد: اين بازرسان حوزه صنعت و معدن و تجارت با شکل و نماد خاصی به گونه‌ای که قابل شناسايی باشد مستقر می‌شوند تا مردم با چشم خود ببينند که بازرسی انجام می‌شود.

وی در پايان با بيان اينکه در زمينه توليد تخم مرغ مشکلی وجود ندارد، گفت: در اين حوزه مازاد هم داريم و افزايش و کاهش قيمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا انجام می‌شود و طی روزهای آينده شاهد صادرات تخم مرغ خواهيم بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016